/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Skifte dato i BIOS
Fra : ingelein
Vist : 695 gange
10 point
Dato : 09-01-08 21:02

Hej allesammen
Ja, grin i bare, men jeg kan skisme ikke finde ud af at hoppe fra det ene tal til det næste i dato og klokkeslet. Pil højre og pil venstre er ok, men pt. siger min DATE : 09/04/2008. Hvordan kommer jeg hen til 04.? O8 har den eventuelt husket fra min ændring i kontrolpanelet.
Der må være en tastekombination, for - pil højre duer ikke til at flytte med.
Øv - og alligevel mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 20 point
Dato : 09-01-08 21:10

"Tabulatortasten" I<-- -->I Og så er det nok Page Up og Page Down til at skifte med .

MVH.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 21:14

Du kan hoppe rundt med tabulatortasten (over caps loock)
og ændre med piltasterne og delete og enter.
når det er stillet så hop ned til anvend og tryk enter
Og hop så til OK og tryk enter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-08 21:16

Sorry - jeg så det som at du ikke kunne arbejde i windowsuret.
Men stadig kan tabulatortasten pile enter og til tider pghUp/Dn bruges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 21:25

Og mig bekendt står det ALTID nederst på skærmen hvilke taster der skal benyttes.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-01-08 21:41

Eller til højre....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-01-08 22:03

Hej og tak
til Jer alle som kunne svare - Næste gang skal jeg nok kigge efter om det står nederst på skærmen som alimek siger.

Jeg er sikker på at der en en af Jer kloge hoveder som også kan svare mig på om jeg skal opdatere til Servicepack 2 (Win XP) inden jeg sætter mit højhastigheds USB kort til. Jeg har spurgt om det i en anden thread.
Mange hilsner og tak fra Ingeborg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-08 22:15

Det bør du gøre UANSET HVAD.....

Du kan slet ikke opdatere XP UDEN.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-08 13:36

Det står ikke nedenunder at det er tabulartor tasten som skal benyttes, men prøv den og brug piltaster til at skifte linje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-01-08 14:27

Det kan også være pageUp og Down....

Men jeg er nu aldrig rendt ind i en bios hvor det IKKE står....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-01-08 16:41

Hej Refi
Til ære for dig: NEJ, det står ikke altid nederst på skærmen hvilke taster man skal bruge. Måske er Compaq virkelig så speciel som mange siger - men nej, det står ingen steder på skærmen i BIOS, hvilke taster man skal benytte.
Med venlig hilsen Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 11-01-08 21:00

Tak for svaret h_bmv.
Skriver mig det bag øret Tak fra Ingelein