/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
!!!The Wave!!!
Fra : Sunowich
Vist : 2089 gange
500 point
Dato : 08-01-08 23:03

Hej søger denne film fra sidst i tresserne som jeg gerne vil downloade eller have tilsendt nogle der kender et bedre sted end det jeg har fundet feks.et Dansk sted Venter spændt da det er en jeg syntes at en masse unge mennersker bør se bla mine egne og evt som oplæg til en god diskution i deres skole
http://www.thewave.tk/

http://socialstudies.com/c/@/Pages/product.html?record@TF7816+af@wv

Mvh Sune

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-08 23:17

Jeg ved ikke hvor den kan fås nu, men for mange år siden, da jeg gik i skole, indgik den som skolemateriale og kunne fås via det der hed skoleforsyningen, hvor skolerne lejede forskelligt undervisningsmateriale.

Tror ikke den har været ude i "fri handel"

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 08-01-08 23:21

Den har været vist i fjerneren for en del år siden. Så den selv der! Tankevækkende film iøvrigt!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 08-01-08 23:22

Nå det var vist den her jeg så. Er det den du leder efter?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 23:23

Hmmm tænker selv at den måske kan lånes på biblio?? hmmm har ikke tid lie nu til at undersøge

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 23:24

Øhh snedig hvor

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-08 23:24

Og det ka du jo se om det er ved at kigge i mit link øverst

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-08 23:26
Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-08 23:29
Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 08-01-08 23:37

Jeg blev bare forvirret over du blandede tresserne ind i det. Filmen er fra 1981. Biblioteket kan garanteret finde den.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 08-01-08 23:50
Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 08-01-08 23:51

Hej Jeg er lærer og synes den er meget vigtig at vise børn,
jeg bruger den i forbindelse med gennemgang af 2. verdens krig.
Jeg havde også problemer med at finde den
grunden var at den hedder: den tredje bølge" eller The third wave"
den kan lånes på amtscentralen eller hvad det nu er det hedder nu ....CVU
der findes også materiale til gennemgang af stoffet. ,men det er dog ikke det bedste

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-01-08 08:16

Den er her,men det der ud til at den er fra 1981,kan ses her men kan også downloades fra siden

http://joox.net/cat/2/id/1329705

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-01-08 08:20

filmen er ikke fra sidst i tresserne,men handler om tresserne,men kunne se i følge dit link at den er fra netop 1981,så det kan kun være den jeg har linket til

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 08:26

Men hvoffor ska jeg så lie installerer en player Er det et Must er lie lidt skeptisk når sådan en installationskasse springer frem når man lie vil se et link
Mvh sune

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-01-08 08:26

Og den er selvfølgelig gratis at downloade,så hvorfor købe når man kan få den gratis

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-01-08 09:34

Citat
Men hvoffor ska jeg så lie installerer en player Er det et Must er lie lidt skeptisk når sådan en installationskasse springer frem når man lie vil se et link

Det er fordi du skal havde instaleret DivX-player for at se filmen,den er gratis at bruge og kan downloades her

http://www.divx.com/divx/windows/

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 500 point
Dato : 09-01-08 10:00

Der er intet at være skeptisk over at installer diwx-player,det er en udmærket player a la winamp og mange andre afspiller

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 09-01-08 11:44

The third wave Katalognr: 7802262 1993
Indhold:
Boksens indhold:
28 ex.teksthæfte-1 ex.lærervejledning - 1 ex.Video -
1 ex.kassettebånd
Teksthefte med suppleringsmateriale til emnet nazismen med
vægt på introduktion, situationsbeskrivelse, rollespil samt manuskript
og novelle
Fra 9.klasse

http://www.acu-ribeamt.dk/pdf_doc/english%20in%20the%20box.pdf

Hvis du går ind på denne side og scoller ned vil du finde ovenstående:
du kan så sige til dine børns engelsklærer og eller historielærer at han hun kan bestille den hjem over amtscentralen. Det gjorde jeg. Måske kan du få en kopi.

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 11:46

Tak for svaret jangchr. Fedt jeg har installeret playeren og det funker bare

Så skal børne sku bare se i stedet for at hører om den Takker mange gange og også til alle jer andre

Hav en rigtig god dag Mvh Sune

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-08 11:48

Jeg forhørte mig hos mine "unge" her til morgen, om de kendte den film... jow da, de havde set den på gymnasiet.

Måske du kan kontakte dit nærmeste gym, og spørge/fedte dig til at låne filmen der??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-01-08 11:50

Nå ja, det er hvad der kan komme ud af at skrive for langsomt... godt det lykkedes

Kommentar
Fra : guddaRap

Dato : 09-01-08 12:18

Jeg takker også. det er da en fantastisk side
hm jeg kan også se at min datter allerede har været der.....

jeg har svært ved at finde ud af hvad der er lovlig at download

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 13:20

Hvis det er en offentlig tilgængelig film de bare kan vise på skoler og gymnasier så tror jeg ikke den er beskyttet ihvertilfælde ikke mere og så kan man jo egentlig også sige at den er en fælles kulturarv til hele verden Men vær sikker på at hvis vi er ude i noget her ska der nok komme en formanene Kontrollør forbi og sige ....Hey du der..som en anden kim du ve ham der spiser bred ymer med en fejebakke
Takker for udbredelsen af denne unikke film

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 13:21

Obs !! Du ka jo bare nøjes med at se den direkte... And ...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-01-08 13:31

Det er da egentligt underligt jeg har jo godkendt men forhøjede efterfølgende poient og så er den ikke på vej til at lukke ????

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-01-08 13:38

Citat
jeg har svært ved at finde ud af hvad der er lovlig at download

Lovligt eller ikke,der er rigtig mange film,sport,musik,serier og der kommer tit helt nye film op,som ikke har ramt de danske biografer endnu,men man skal være hurtig,de ligger der som regel kun 1 dag,men ok nogle af den er somtide af en meget ringe kvalitet(optaget med web-cam)

jeg har set flere gode deroppe
i am legend
american gangster
osv