/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Problemer med Nokia 6131
Fra : josephine22
Vist : 2216 gange
50 point
Dato : 08-01-08 17:22

Min mor har en Nokia 6131. Den er ca. 1½ år gammel. Men nu er den begyndt at skabe sig, når hun vil tage billeder og optage video. Når hun prøver at tage billeder skriver den "kamera på standby" og ved video skriver den " filen kan ikke gemmes". Hun har over 400 mb plads tilbage på memorykortet så det kan ikke være fordi der ikke er plads nok. Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?
Det skal lige siges at hun for nylig har skiftet fra sonofon til M1, men det burde jo ikke ha noget og sige.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 08-01-08 17:59

Memorykortet kan sansynligvis deles i noget til kamera / filer, noget til sms, noget til mms, osv, osv, så selv om der er ledig plads på kortet, så kan den reserverede del jo godt være fyldt....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-08 18:12

Det er et kendt problem og kan afhjælpes med en software opdatering

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 08-01-08 19:26

kan jeg softwareopdatere den fra telefonen af?

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 08-01-08 19:27

Kortet sku ikke være delt op på nogen måde... Ikke hvad vi kan se nogen steder ihvertfald.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 08-01-08 19:44

Man kunne jo prøve at slette een af de større filmklip eller billeder der ligger på telefonen, og se om det løser problemet - hvis det gør, så må det jo skyldes pladsproblemer.
Hvis det er et software-problem, så er det da bare retur i butikken - du har jo 2 års reklamationsret, og en softwarefejl må jo absolut have været der fra købstidspunktet.

Hopper af her.
Held og lykke med telefonen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-01-08 21:20

Din mor har 2 års reklamationsret! Så hen til forhandleren http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/reklamationsret/

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-01-08 22:18

Gå til den nærmeste Sonofon butik og indlever den til service, hvis den er købt i en Sonofon butik behøver du ikke engang kvitteringen, det tager nogle dage, men du får en lånetelefon og nej du kan ikke selv foretage opdateringen