/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
BING Karburator dyse?
Fra : Puch1
Vist : 1679 gange
150 point
Dato : 07-01-08 21:13

Hej, jeg har en 19 mm BING karburator på min Puch Monza 3 gear.
Der sidder 40 mm cylinder og et 38 mm planet topstykke, Og der er en 32 mm udst, en polini vist. Den går 60-65, men kan tydeligt høre på maskinen at den får for lidt saft, der burde være lidt mere fart at hente?
Jeg har to spørgsmål.
1: Hvor kan man købe reservedele til sådan en BING, for det gasspjæl der sidder i, er ca 1mm for lille, så den kan bevæge sig nede i karburatoren.
2: Jeg har ikke lige fået tjekket dyssen, men gør det imorgen, men hvilken dyse ville i tro der skulle i den?
Tak for hjælpen :)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 22:14

Ja det er godt nok kreidler men med en bing 19mm såe det er vel nogenlunde samme dyse du skal bruge såe måske du ka finde det herhttp://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?p=3918&sid=c9f259670d1d4efde927961a4b745b05

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-01-08 22:17

Hm her ka du også spørge til dele til Bing Og måske gører en god handel
http://boards.eesite.com/board.cgi?boardset=gibson&boardid=3&spec=5611441

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 07-01-08 22:38

Tak for hjælpen indtil videre (:

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 07-01-08 23:02

ville bare lige indskyde at en cykelhandler kan også udvide dysen med et sæt små rivaler, mener også at T.hansen fører dem. Men pas på, hullet bliver større end rivalen angiver! Det er min erfaring fra forrige vinter med noget Vespa ciao.

MVH.

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 08-01-08 00:02

Et spørsmål til.
Hvor mange af alle de tricks fra Kreidler kan bruges på en Puch, de minder jo meget om hinanden i motoren, for der er ikke rigtig nogen hjemmesider der angiver noget med at lave skyllekanaler større osv, men derimod er der en masse til kreidler. evt kom med jeres egne erfaringer her i debatten :)
Vil det give noget at file væggen til skyllekanel væk, og vil det give noget, for den er der jo ikke på nogle maxier, ikke min brors 2 gears fra 91. og den er lovlig!

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 08-01-08 12:29

8/01-08
Der sidder elektronisk tænding på den også.
Der sidder en dyse 100 i den, og er sikker på den får for lidt benzin, det er ikke meget den mangler for at gå rent, tror en dyse 105-110 kan klare det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-01-08 22:48

Jae måske har du fået tjeck på den ???

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 12-01-08 01:38

Køre med en dyse 115 nu, og den får stadig ikke nok benzin, og tændrøret blver hvidt, den køre næsten lige så stærkt med en strålespids karburator, dog mangler den lidt i mellemområdet som den store karbu kan klare.
Men tror jeg bestiller 125 og 130 hjem, det de største dyser man kan få :)

Annuller spørgsmålet
Fra : Puch1

Dato : 15-01-08 12:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål..