/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Upload til Coppermine Galleri
Fra : RHJN
Vist : 986 gange
50 point
Dato : 06-01-08 13:54

Hej alle!

Jeg har netop fået en Windows Vista maskine, og vil høre om nogen ved hvordan jeg "masse-uploader" billeder til mit Coppermine-galleri herinde fra? På min gamle -windows XP-maskine brugte jeg "xp-upload", hvor jeg kunne markere billederne, og på menuen i venstre side kunne vælge at "udgive billederne" ... men hvordan gør man i Vista? Anyone?

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : gertfthomsen

Dato : 06-01-08 16:34

Skift dit styresystem ud med XP, så kan du gøre som i gamle dage og din maskine kører væsentligt hurtigere!
Så slipper du også for problemer med home-banking osv.

Gert

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-08 21:05

Jeg kører Vista og jeg uploader til mapper jeg opretter på serveren i Coppermine mappen hvor man så kan bruge Masseupload til at integrere fotos.
Enkelte billeder uploader jeg bare med Upload hvor man kan uploade 5 billeder ad gangen.

For at undgå unødigt fyld på serveren skalerer jeg foto før upload og det gør jeg med Multikonvertering/omdøb i IrfanView og uploader så med enten FTP eller Kontrolpanelet hos webudbyderen.

Der er ingen grund til at udskifte Vista med XP med mindre man har fået Vista på en maskine med for få kræfter.
Vista handler ikke om hastighed, men fine grafiske effekter og større sikkerhed og den kræver derfor mere kapacitet.

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 07-01-08 00:29

Nemlig Bjarne ... er osse ret glad for Vista'en ... havde nu godt regnet med der ville komme med nogle spydige kommentarer omkring xp vs vista ...

Ang. svaret ... er der ikke nogen lettere måde??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-08 09:24

Det med at oprette mapper er faktisk ganske let med et FTP program og så er der jo sorteret på forhånd.
Upload er en af svaghederne ved Coppermine i forhold til f. eks. Menalto Gallery som jeg bruger på et andet websted som jeg administrerer http://gallery.menalto.com/wiki/Gallery_Features