/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Mærkelig.. alt mulig tun men næsten inge~
Fra : MAHAA
Vist : 711 gange
20 point
Dato : 15-02-03 15:43

Hej

Jag har en scooter som var fuldstændig lovlig da jeg købte den.. den kørte 35-40 stykker da skiven sad i.. jeg pillede skive og så kørte den ca. 50 nå så prøvede jeg at sætte en god tun udstødning på fordi der var katalysator i den gamle, det hjalp kun på opstrækket så enda rimeligt godt. men farten var uændret. hmm. så tænkte jeg at det nok var min variomatic det var galt med.. og så skiftede jeg så til en top racing vario med 5gr. ruller, og også der var farten uændret på 50.. nogen der har nogle forslag??

MVH

Morten Haagen

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 15-02-03 15:48

Problemet med mange scootere er, at de kører med forholdsvis mange omdrejninger, og derfor er det svært at gøre noget for at øge disse. Måske kan du ændre gearingen. Det vil give lidt dårligere optræk, men bedre benzinøkonomi.

Hlilken model har du ?

/Thomas

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 15-02-03 15:58

Jeg har en CPI popcorn, ved godt hvad mange siger om den men har været ude og køre på en der kørte 80km/t men et godt optræk uden en anden cylinder...

Kommentar
Fra : The_shit

Dato : 17-02-03 13:02

Hej... Jeg har selv en CPI Popcorn. Den kører 80 km/t uden begrænsninger og med tun-udstødning. Jeg tror dit problem er begrænsningen i kaburatoren. Gas-spjældet er begrænset så du ikke kan give fuld gas.

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 17:55

hmmm... hvor får jeg fat i sådan et henne???

Kommentar
Fra : MAHAA

Dato : 17-02-03 17:56

prøv at fortælle mig hvad du har gjort ved den præcis fra en ende af...

Accepteret svar
Fra : The_shit

Modtaget 20 point
Dato : 18-02-03 14:26

Jeg fik forhandleren til at gøre det da jeg købte den. Men han gjorde kun to ting. Pillede skiven og satte nyt gas-spjæld i.

Godkendelse af svar
Fra : MAHAA

Dato : 18-02-03 22:24

Tak for svaret The_shit.