/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kodefri Grundig GDV120 dvd-afspiller....~
Fra : Trans4M
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 15-02-03 15:36

Jeg har en Grundig GDV120......DVD-afspiller.
Den er låst til Region 2 på nuværende tidspunkt.
Kan jeg selv gøre den kodefri med min fjernbetjening,eller skal der gøres et indgreb i selve maskinen.....?

Håber at der er nogen der kan hjælpe.....

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 15-02-03 17:46

Har du prøvet at rode rundt i afspillerens opsætning? Jeg tror du skal skifte region manuelt via menuen, den gør det jo ikke automatisk....... Blev du lovet, at den var kodefri ved købet? I givet fald skulle du kunne skifte region, hvis ikke kræver det en chip, altså indgreb i selve hardwaren.

Men hvorfor har du ikke købt en bambusmodel i stedet? Det er typisk at de kendte mærker er forpligtede til at lave regionslåste maskiner. Bambus maskinerne, der kan fås for under en tusse er ikke omfattet af denne aftale, da den blev indgået for nogle år siden af mærkevare producenterne. Men heldigvis bliver teknologien billigere og de store producenter har nok skudt sig selv lidt i foden for 6 år siden...... Nu kan der laves billige kloner, der kan det hele og lidt til. Har selv købt en afspiller i Kvickly af mærket "Kennex" til en tusse og den kan afspille alt uden at hakke og tilmed MP3 filer.

Derfor kan jeg kun opfordre andre til at købe en glimrende maskine som førnævnte og tilmed til mindst ½ pris!!!!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 27-02-03 12:40

http://www.kandu.dk/dk/spg/11503

Lignende spørgsmål....

Kommentar
Fra : S_pookie

Dato : 16-08-03 16:03

Jeg har en Kennex 22k3 DVD-afspiller, og jeg vil meget gerne vide om den kan spille region 1 DVD'er, da de er meget billigere at købe. Nogen der ved det? Mange tak !