/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar tilbud ...
Fra : W3rzax
Vist : 805 gange
100 point
Dato : 02-01-08 20:05

Jeg har kigget på nogle tilbud på Zepto og Merlin...

Jeg er studerende så har ikk behøv for det vilde grafikkort og alt muligt gejl, men søger da at finde det bedste tilbud til omkring de 5000 kr. . . .

Den skal kunne køre windwos XP og der skal være Trådløs internet på.
Lige meget med om den har vista på men der skal bare kunne komme XP på..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 20:34

Jeg er sat til at finde en comp og har også kigget på det tilbud hos zepto med sidste dag i morgen.
Jeg kan ikke se nogen pris på XP pro
Så den skal købes ved siden af.
Husk det er + moms.

Men den ser fristende ud til internettet og office
Du har vel set at du kan tilkøbe ting og sager.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 20:36

Hov se lige at trådløs skal tilkøbes.
Glem de høje trådløse hastigheder.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 02-01-08 20:59

Jeg har XP... men vil bare være sikker at XP kan køre på maskinen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 21:14

Der er en af deres tilbud hvor der står ikke til XP. (ej den billige 3215)

Men du får alle drivere til comp ved køb uden styresystem.
Zepto snakker om XP med integreret SP2 her:
ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/XP_Install_3215W_DK.pdf

En dag kører jeg til Baldersbrønde og kigger på varene.

Accepteret svar
Fra : helgec

Modtaget 50 point
Dato : 02-01-08 21:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-08 21:57

HelgeC - ser jeg rigtigt at "incl moms" gælder den færdige pris.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:00

Nu er Znote 3215W ikke beregnet til XP, kun Vista. Jeg har selv døjet og kan ikke få lydkort til at virke med XP, men med Vista suser det bare derud af. Var i kontakt med hotline og de kunne heller ikke få det til at virke på XP. Jeg er jo en stædig rad så jeg fandt en driver til XP et andet sted, men nej den ville ikke.
Har dog købt den med en Core2Duo 1,6 og 2 MB ram, 120 HD.
Ellers en fin pc. Der er dog ikke webcam og det kan heller ikke fåes til den

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-01-08 23:08

Når jeg nu går ind og konfigurerer den

Core2Duo 1,66
2x1024 MB Ram
120 GB HD
Bluetooth
Wireless lan
Logitech mus NX60

ender den op i 5341,50 inkl moms ex fragt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 10:47

Fijala > måske har du ikke fulgt denne vejledning til punkt og prikke.
ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/XP_Install_3215W_DK.pdf

Den er vist lidt sart ved installation.

Ps.
Jeg er i gang med at lede efter en bærbar til en af vores venner som kun skal bruge den til
kabel-internet og word og evt. visning af lidt billeder.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 13:23

Nu har jeg været på både Zepto.dk og Zeptoeksperten.dk og hvis man så kigger på Znote 3215W på begge hjemmesider og man sammenligner så er Tilbudet på Zeptoeksperten.dk da meget billigere :S kan det passe?

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 13:32
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 14:21

Ja det er dælme forvirrende.................
og jeg har lige kigget på en Toshiba med næsten samme data hos fona til 4000
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4408470210

Det er altså svært.

Fijala - hvilken Zepto har du og med hvilken styresystem og er der nogen ulemper (kontor/internet)

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 03-01-08 14:23

Husker i nu det der med momsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 14:33

Jep - begge Zepto siderne kan skifte over til med moms. Fona er med moms. men midlertidig udsolgt. Så det er nok en model som udgår.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 16:13

Det er super forvirrenede :S

men findes der et bedre tilbud end det Zeptoeksperten.dk lige har lavet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 16:24

Aner det ikke - men På septo's side er det jo nok vejledende priser og derfor kan en forhandler gå lidt under. Jeg er tæt på at anbefale den 3215w til en af vores venner. Hun skal kun surfe og skrive lidt - som jeg skal lære hende, og derfor vil jeg nok vælge XP (indbygget sp2) som jeg kender.
Det er dælme svært at vælge for andre...........

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 18:14

Men XP kan kører på den der zepto computer? ikke?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 18:58

Det vil jeg spørge septo om i morgen. For det vil jeg også ha' den til.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 20:35

nice smidder du ikk lii en besked her i morgen så?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-08 20:37

Hejsa med jer.

Eyvind

Det er sørme en nyhed med XP på en 3215, for da jeg købte den første af dem til min nabo og ville installere den ville dem somsagt ikke og Zeptos hotline kunne heller ikke tvinge den til det. De sagde dog fra starten af at den jo heller ikke var bygget til det, men kun til Vista. Jeg kan så se nu at de efterfølgende har fået opdateret drivere så det fubkjer. Det virkede sådan set godt nok med Vista, på nær det med lydkortet.

Jeg har altså så en Zepto Znote 3215W samt en Zepto Znote 6625WD (den sparker røv)

Min søn har ligeledes en 6625WD som han fik istedet for en 18mdr gammel 6515WD der fes bundkortet af. Så var de ikke så vanskelige men byttede den bare til en ny model med samme konfiguration. Bortset fra at der i mellemtiden var kommet Core2Duo og hurtigere ram samt et fedt grafikkort.

W3rzax

Som hoved regel er Zeptoeksperten billigere end Zepto selv, så det er ikke så mærkeligt. Det er en fin laptop som du ikke vil fortryde. Der er flere genvejstaster da det jo også er en multimedia pc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-08 20:42

Glemte lige. Der er også forskel på prisen hos Zepto, hvis du vælger ud fra Value el. Power. Men det er mest noget med indmaden.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 20:49

Men altså jeg har nemlig en ægte Windows XP pro - så altså ville gerne vide om hvis jeg købte den der 3215W om der så kunne komme XP på, men det lyder det jo ikke til:S

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-08 21:01

Det kan det godt efter den nye opdatering de er kommet med. Eyvind fandt en vejledning som jeg ikke tidligere har set, som er kommet senere end de pcer jeg installerede i september. Her er den igen.

ftp://ftp.zepto.dk/Znote3215W/XP_Install_3215W_DK.pdf

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-01-08 21:02

kopier linket og sæt det ind i din browser.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 21:39

Nice.... Nogen som så ved om den der forsikring er noget vigtigt? eller om man ikke bare kan nøjes med ingen forsikring? Da der altid er 2 års reklamationsret?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-01-08 22:11

W3rzax > din XP SKAL være en XP med SP2

De drivere der følger med er til XPsp2

Fijala > når man køber styresystem sammen med Zepto - installerer man da selv ikke............
så der følger drivere med på CD ikke osse.

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 03-01-08 22:28

Min er med SP2 så den må da kunne gå ik?

Men nogen der ved noget om forsikringen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 11:16
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:40

Nu har jeg aldrig købt styresystem med så det ved jeg faktisk ikke. Men der følger altid en driver cd med med alverdens bunke af drivere både til XP og Vista.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-01-08 20:48

Ok - men det er til en af vores venner og den skal kunne opdateres uden hokuspokus.
Jeg vakler lidt med Vista / XP (det er mig som er hotline-service 24/7) så ??

Nå men det var forsikringen................der bliver spurgt om.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-08 20:55

Alle mine Windows (95, 98, 98 Second edition, XP Pro samt Vista Ultimate) styresystemer kan da også opdateres og godkendes og registreres hos Microsoft. Ingen fejl på det. Bare spørg og du skal få at vide.

Godkendelse af svar
Fra : W3rzax

Dato : 01-02-08 19:56

Tak for svaret helgec.