/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
overførsel fra WHS til DVD.
Fra : blendstrup
Vist : 1168 gange
200 point
Dato : 01-01-08 20:22

Hej.
Jeg har Pinnacle Studio Version 7. og DC10 plus filer instaleret på min computer,
Jeg har en WHS båndoptager
et lang kabel med et skart stik i den ene ende
+ et S.stik plus et et rød og et hvid din stik i den anden. men jeg kan ikke få det til at fungere
er der en der kan fortælle mig hvordan jeg tilslutter det rigtig ?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-01-08 20:30

ER kablet et Scart til S-video og ikke et S-video til Scart? (Der kan sagtens være forskel)
Er der ikke en lille pil på S-video stikket? den indikerer hvilken vej signalet skal sendes.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 01-01-08 20:32

Her er et, der er beregnet til begge veje... men det er ikke altid de er det:
http://www.zpluscable.com/images/products/prem-svideo-end.jpg

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-01-08 20:35

Ja kør det igennem et DV camera og ind i computeren via 1394 stikket

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 01-01-08 20:54

hej
der er en pil der viser ud af S.stikket så det burde være det rigtige kabel?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-01-08 21:01

Og når du gør det på den måde og det virker får du ikke lyd og billed til at følges ad.

Og på den måde du beskriver har du ikke lyd med kun med s-stik(video)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-01-08 21:04

Du skal så ogse huske og vælge kilde i Pinnacle Studio i capture

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-01-08 21:05

jeg bruger scart stikket ved video
og S stikket ved computeren (den kører med XP media center)

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-01-08 21:12

Citat
jeg bruger scart stikket ved video
og S stikket ved computeren (den kører med XP media center)

Hvis du bruger dette har du ikke lyd med

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-08 21:27

Her er en side, hvor du kan lære meget om emnet: http://www.tweakup.dk/readmore/10996/
selv er jeg travl optaget af at overspille cassette bånd til mp3, når jeg er færdig er det de gamle vhs bånd der står for tur

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-08 21:30

Og så lige linket til guiden: http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=954

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-01-08 21:43

s-stikket er til supervhs. så det duer kun hvis du også har en supervhs- båndmaskine.

Man kan ikke omforme fra det ene til det andet system bare med nogle stik på en ledning.

Du skal med en almindelig vhsmaskine bruge composit indgang på computeren . Hvis du ikke har sådan en , kan du godt opgive.

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 200 point
Dato : 01-01-08 21:43

Hej.
Jeg har Pinnacle Studio Version 7. og DC10 plus filer instaleret på min computer, det er ok
Jeg har en WHS båndoptager det er ok
et lang kabel med et skart stik i den ene ende
+ et S.stik plus et et rød og et hvid din stik i den anden. S-video er ok hvis du har s-video indgang på din computer, den røde og hvide er dine lyd ledninger, så hvis du har din-stik ved siden af dit s-video stik så sæt dem i der, har du ikke det skal de op/ned i dit lyd kort.

men jeg kan ikke få det til at fungere
er der en der kan fortælle mig hvordan jeg tilslutter det rigtig ?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-01-08 21:45

Citat
s-stikket er til supervhs. så det duer kun hvis du også har en supervhs- båndmaskine.

Sludder

Kommentar
Fra : blendstrup

Dato : 02-01-08 01:12

Kan der ikke være noget med at at WHS afspilleren skal have en bestemt frekvens /kanal ligesom når man tilslutter den til et fjernsyn ?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-08 10:02

Kære dr_dem

Prøv engang at sætte dig ind i forskellen mellem vhs og supervhs.

Du vil så finde ud af at det sidste opererer med adskilte lys og farve signaler. Det gør man også på supevhs båndene, deraf navnet supervhs også for ledningsforbindelsen.
Mange andre typer videokilder bruger også s-vhs forbindelse, selv om der ikke er vhsbånd.
Men jeg har aldrig hørt om en almindelig vhsmaskine, som har svhs udgang.

Hvis computeren ikke har kredse til at dekomponere compositsignalet i lys og farve, så kan den kun med svhs signal, som ikke skal dekomponeres på samme måde.

Til Blendstup.
Maskinens kanalindstilling betyder kun noget hvis man overfører med en antenneledning.

Hvis du i computene har et rigtigt selvstændigt fjernsyn med antennetilslutning, er det selvfølgelig en mulighed at tilslutte din vhsmaskine på den måde. Det vil virke, men kvaliteten bliver nok ikke så god. Du skal i så fald ved overførselen bruge fjernsynsprogrammet.

Jeg vil tro at DC10 plus også har en almindelig composit indgang, formentlig til et almindelig lille rundt stik (rca stik). Det er den videoindgang i skal bruge med et signal fra en almindelig vhs maskine. Forhanleren har formentlig ingen forstan på hvad han handler med,og har solgt jer et kabel beregnet til noget andet.

Det kabel i har er til at overføre billeder fra en bærbar til et fjensyn (med svhs).

I skal ikke tro i er mindre vidende end andre. Der er næsten daglig spørgsmål fra folk med videosammenkoblingsproblemer. Ofte får de desværre forkerte svar. Men sådan virker kandu.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-01-08 10:23

jeg ved måske knap nok hvilket udstyr jeg har, men det virker
PRIMA

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-01-08 18:59

Har så en VHS video og en Super VHS video. UD gangen er den samme, tre din stik GUL-HVID-RØD og begge har schart stik ud/ind. havde så for nogle år siden et lorte tv kort (Pinnacle) med to indgange
1: s-video
2: DIN stik GUL
men ingen lyd, nå ja hvad gør man så, man sætter lydden til lyd kortet. Det var et virvar af ledninger fra VHSeren til computeren, begynte så at afspille via Pinnacle 7,0 over til computeren, billed og lyd kom ind i computeren, og det var så OK indtil jeg afspillede. Billed og lyd fulgtes ikke ad, det var ligesom at se en tysk synkroniseret film hvor mundbevægelser og lyd ikke passet sammen, og det iriteret mig i mange år, og det var CDer der skulle overføres til, det blev noget l..t. Jeg købte så en DVD brænder 1500,00kr. ca. tror nok den kun kunne brænde + skiver og skiverne kostede en formue jeg tror det var 30,00 kr stk. men det var også det rene l..t. Der blev så ind købt et Digitalt video camera son kunne køre DV ud af cameraet til computeren, men det kunne også kører ind i cameraet fra video/super video og igennem cameraet ind i computeren som Digital video, og så begyndte der og være noget ved det hele. Jeg skulle så bare lige skaffe mig et PCI kort 1394 og en ledning, det gik også nogen lunde meennn Pinnacle 7,0 var ikke så god, prøvede så at opgraderer den via nette, men men det var da noget l... Købte så Pinnacle 8,0 og kørte med den et stykke tid og købte så en opgardering til Pinnacle 9.0 og den har jeg været meget glag for lige siden. Jeg har nok nu overspillede over 50 timers video som lå på VHS og ikke super VHS.
Senere gik mit Pinnacle TV kort i udu og jeg måtte selfølgelig købe et nyt og det blev til et
WinFast til 800,00 kr. og der var alt hvad der skulle være af input billed/lyd/s-video/FM/TV. Har så prøvet og kører videoer igennem video kortet meeen det bliver ikke det samme som 1394 stikket og DV cameraet.

Alt dette er foregået over 7 år og nu kører det bare perfekt

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : blendstrup

Dato : 14-01-08 13:44

Tak for svaret dr_dem.

Det var meget udførligt forklaret.

Men Jeg kan ikke få det til at fungere?
men det er måske mit pinnaple der er skyld i det?

Venlig Hilsen Blendstrup