/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
4gb blvet til 975mb
Fra : Zoooidberg
Vist : 439 gange
40 point
Dato : 28-12-07 21:26

Hej.
Jeg har et 4gb SD kort som gik i ged.
Jeg satte det i kortlæseren, og ville formatere det. Men jeg kunne kun vælge 975mb, og formaterede det så med den "indstillin", nu kan computeren kun se de 975mb.
Jeg var inde og se om det er lavet et patition eller andet, men det ser bare ud som om en tom disk på 975mb.
Hvordan får jeg det tilbage til 4gb...?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 21:38

Er det et kort til et kamera ? Så formater i kameraet ikke computeren

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 28-12-07 21:39

Du kunne prøve at få det formateret hos en der har et camera med SD kort.

Eller sæt kortet i kortlæseren:
Højreklik på denne computer og vælg administrer > diskhåndtering > så vil du kunne se den
Vær lige sikker hvilken du arbejder med (sikkert Disk 1)
Nu er det muligt du kan slette partitionen og oprette en ny som fylder det hele.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-07 21:48

Vær opmærksom på hvilket operativsystem, det formatteres i.

Derfor brug kameraet til at formattere det i.

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-12-07 21:57

Det er et kort til en PDA. Jeg kan ikke formatere det i den... Jeg var også inde i diskhåndtering, men der kan jeg ikke slette partitionen...
Jeg satte det lige i et kamera ogvalgte "low level" format og derefter alm. format.
Da jeg satte det i computeren, skrev den at kortet ikke var formateret, og spurgte om jeg ville gøre det nu. Men det er samme problem. 975mb... Kameraet kunne godt se de 4gb. MEn da jeg skal flyte filer fra comuteren over på kortet til brug i PDA'en, så er jeg nødt til at formatere det i computeren...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-12-07 22:02

Hvilket OS bruger du?

Det kan være, at DET ikke kan finde ud af det.

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 28-12-07 22:13

Det er XP her. Har vista hjemme. Det kan måske bedre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-07 00:51

Det kan også være at din kortlæser, dens driver eller andet computersoftvare bare ikke er gearet til det nye format med over 2 GB sd kort. Det er ikke alt udstyr som kan med det.

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 30-12-07 17:24
Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 02-01-08 16:35

Tak for svaret Eyvind.