/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Navigation på n95
Fra : pk2dk99
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 28-12-07 19:38

Hej
Hvad koster det at brug Gps navigation programme tomtom på nokia n95????
Jeg har høret at det koster mange penge.
???????
mvh

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 28-12-07 19:39

og hvordan fungere den? Jeg har en mobil men jeg har ikke tomtom programme i min mobil. Hvordan kan jeg få den prgoramme ?????????

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-12-07 19:43

Jeg købte den på qxl.Betalte ca 250 kr.Er helt perfekt.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-07 21:07

Har du hørt om Google Maps til mobil, gratis http://www.googlemaps.com/gmm/index.html

Kommentar
Fra : Bjarkan78

Dato : 28-12-07 21:30

Hvis du mener det program der følger med så skal du bare følge anvisningerne når du køber programmet og det koster ca 600kr for pakken der hedder scandinavien

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-12-07 05:02

Husk hvis du skal have tomtom på n95 så skal du have extern gps antenne.Men tomtom laver nu kort til n95 men det er ikke kommet på markedet.
Du kan købe route 66 da kan du bruge telefonens antenne.
alimak

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 50 point
Dato : 29-12-07 09:37

Det medfølgende program fungerer fint uden at du skal betale, men så kan du "kun" lave ruteplanlægning, det vil sige ligesom på Krak eller lignende, med den forskel at telefonen selv finder ud at hvor du befinder dig.
Hvis du skal bruge live navigation skal du købe en Licens, og den kan købes for et støre eller mindre område for en periode ad gangen.

Det er rigtigt som en skriver at Skandinavien koster ca. 600 kroner, men det er vist så også for 3 år.

En af fordelene ved den måde at købe licens på er at du kan købe helt ned til en uge ad gangen og betale via SMS, på den måde kan du på en ferie f.eks nøjes med at købe det område du har brug for at finde rundt i.

Der er en der nævner Google maps, og det er sandt at det er gratis, men du betaler for datatrafikken hver gang du indlæser et kort i telefonen, og det kan nemt blive dyrt med mindre du har et data adonnenemt

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 29-12-07 11:09

Tak for svaret Kortoververden.