/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Overførelse uden CFkort?
Fra : LouiseVuitton
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 27-12-07 17:37

Jeg har et canon EOS 400D spejrefleks og jeg har været så smart at smide mit CFkort væk her i julen.. Er der nogen der ved om man kan overfører billeder til computeren uden at man har et CFkort? Jeg har nemlig engang haft et andet kamera som kunne gemme billeder i selve kameraet i stedet for kortet og på den måde overføre billederne via et kabel. Kablet har jeg men jeg ved ikke lige hvordan man skal bære sig ad :) Kan man bede kameraet om at gemme billederne på kameraet i stedet for på kortet(som ikke er der)?

Dette er dog bare i mellemtiden indtil jeg modtager mit nye kort efter nytår..

Håber at høre fra nogle som an hjælpe ;)

Godt nytår!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-07 17:41

- hvis dine billeder ikke ligger på kameraet, er de væk sammen med kortet, desværre. Har kameraet indbygget hukommelse, kan du bruge denne til lagring. Læs manualen...

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 27-12-07 17:41

Hej - ærgerligt - for du kan ikke gemme foto i kameraet uden du har dit kort i; men fotoforretningerne har nye kort til salg, så dine nytårsfoto kan reddes!

mvh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-07 17:52

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 7
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 18

Der er meget der mangler, lidt forstand også.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-07 17:55

Du kan ikke tage billeder uden et CFkort.
Gå til den nærmeste fotohandler/IT-forretning og køb et nyt.
Og så køb et i en vis størrelse, normalt er de medlevere kort alt for små - du bør købe minimum 1-2 GB.

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 27-12-07 18:05

Teil: Jeg håber du finder dit indlæg nyttigt, for det gør jeg ikke..

Jer andre: Jeg har bestilt et CFkort på 4 GB men det kommer først efter nytår. Det er godt nok ærgeligt.. Jeg var rundt for at høre his de forskellige forretninger men de siger at de ikke handler med CFkort da de er noget mere sjældne end almindeligt memorycards (selvfølgelig) ;)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-07 18:10

Citat
Jeg var rundt for at høre his de forskellige forretninger men de siger at de ikke handler med CFkort da de er noget mere sjældne end almindeligt memorycards (selvfølgelig) ;)

Det lyder utroligt - alle rigtige fotohandlere burde have CFkort som standardvare, måske ikke i 4 GB størrelse.

Citat
Teil: Jeg håber du finder dit indlæg nyttigt, for det gør jeg ikke..

Det Teil prøver at fortælle dig - man bliver ikke særligt velligt hvis man bare annullerer spørgsmål - det er at tage "røven" på dem der gider, at svare på dine spørgsmål.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-12-07 18:29

Citat
Teil: Jeg håber du finder dit indlæg nyttigt, for det gør jeg ikke..

Næh det er fordi du er hjernedød.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 27-12-07 18:43

Billederne ligger på kortet og kun der....der er ikke indbygget memory i et EOS400D, så intet kort = ingen billeder....og derfor heller ingenting at overføre til computeren

M.h.t. at købe CF kort, er det rigtigt nok, at visse steder har de dem ikke mere....bl.a. i mange supermarkeder, men hos fotohandlere har de dem altså, der er de bare lidt dyrere end de var i Bilka (hvor de vist heller ikke har dem mere) og på nettet.

For 3-4 år siden var CF kort de mest almindelige, men efterhånden som de nye kameraer blev lavet mindre og mindre, er SD kortene de mest brugte......

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 27-12-07 19:19

Teil: Har nu meget svært ved at tage dig særiøst må jeg sige. At kalde en hjernedød uden grund er lige groft nok men du har vel haft en hård jul..

Godt nytår til dig

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 27-12-07 19:23

IBM760: Jeg havde fået at vide at jeg skulle anullere indlæg hvori jeg ikke fik nogen svar der hjalp. Det kan jeg nu ikke se nogen fejl i, men nu giver jeg også point selvom jeg ikke får nogle brugbare svar som tak for hjælpen...

Har du evt. nogle foreslag til hvor jeg kan finde sådan et kort hvis det skal være i en butik? Fona mener ikke at man kan finde det nogle steder. 4 GB er ikke nødvendigt men det var lige hvad de havde.. Kunn sagtens nøjes med 1 el. 2 GB som en slags "reserve" ;)

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-07 19:33

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor - nærmere betegnet en af de store byer.
Søg evt. på Krak eller de Gule sider efter fotohandler i området, og så prøv at ringe til den.

I København/Hovedstadsområdet ville jeg prøve Bingo Foto.

Jeg er ikke tvivl om, at Fona ikke kan levere - Fona er efter min mening blevet et meget dårlig forretning.

Prøv evt. hvor du har købt EOS 400D.

Godkendelse af svar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 27-12-07 19:33

dova: Okay på den måde! Jamen jeg tror gerne jeg vil ofre de flere penge hvis jeg kan få sådan et med det samme.. Det undrede mig også hvorfor de ikke fandtes nogle steder :) Du skal have mange tak for dit svar :)

Godt nytår!

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 27-12-07 19:36

IBM760: Jamen jeg bor i en lille by hvor det nærmeste man kommer på en fotoforhandler er "JimsFoto". Men jeg vil da smutte op forbi i morgen og se nærmere.

Du skal have tak for din hjælp :)

Godt nytår!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-07 19:41
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-07 19:45

scroll ned eller i menuen ude til venstre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-07 19:49
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-12-07 19:52

Hvorfor ikke hos Photocare - i betragtning af, at i deres julebrochure sælger canon EOS 400 D.

Nu ved jeg ikke hvor JimsFoto holder til i betragtning af, at han ikke har fornyet sin Webside - det er fri på markedet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-12-07 19:57

eller Japan Photo klik på tryk(butikker)

http://www.japanphoto.dk/done2/site.html?unique=1198781864671

Kommentar
Fra : LouiseVuitton

Dato : 29-12-07 03:18

Så har jeg fået skaffet mig et oppe i fotohandleren som jeg ikke vidste at vi havde længere ;0)

I farten fik jeg lige set et tilbud på et fotostativ til 499,- så det var jo rigtig fedt :0)

I skal have tak for hjælpen allesammen ;0)