/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
natbilleder med et canon ixus
Fra : Clausvell
Vist : 872 gange
41 point
Dato : 25-12-07 22:40

hej er der nogen der ved hvordan tager gode nat billeder med et canon ixus 860
indstillinger ??
jeg har selv prøvet mig frem men jeg ikke meget andet end totalt sorte billeder

mvh c

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 23:09

Kender ikke lie det kamera men det er jo noget med blændeåbning i lang tid så exponeringen med den smule lys der så må være til stede i mørke skal opfattes Som med vore egne øjne der skal lige gå lidt tid før du ka se noget og derfor skal du også have apperatet på stativ fixeret så ikke rystelser ødelægger det hele Det er jo også med blænden åben et stykke tid der er brugt når man ser feks en by oppefra med alle billygter som lange spor i mørket

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-12-07 23:12

Har selv for år siden før digitale apperaters tid taget billeder af månen ved at holde kameraet stille på en cykelsadel Feks.med et glimrende resultat
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 51 point
Dato : 25-12-07 23:33

Du kan jo ikke rigtigt selv justere blænde og lukkertid på det kamera, da funktionerne er næsten 100% automatik, så natbilleder egner det sig nok ikke så meget til, da du der skal kunne justere sådan at lukkertiden kommer op på flere sekunder...blitzen skal kunne slås fra, ved jeg ikke om du kan.........og det kræver også et stativ, for du ville ikke være i stand til at holde kameraet stille nok.

Et point & shoot kamera, vil altid søge at finde den bedste justering ud fra de lysforhold der er til rådighed, men i en situation som natbilleder, der kikser det, fordi lukkertiden bliver for hurtig, og dermed får du ikke detaljer frem, men derimod kun de punkter/motiver med det stærkeste lys.....eks. lamper, gadelygter o.s.v. vil kunne ses som lyse pletter, mens resten af billedet er sort.

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 26-12-07 10:38

Tak for svaret dova.

så er det afklaret
pyt

kom godt ind i det nye år alle sammen

mvh

c

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-12-07 10:58

Joe tak og i lige måde