/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ny mobil - hvilken ??
Fra : Mallie
Vist : 591 gange
200 point
Dato : 25-12-07 15:33

Jeg vil have købt mig en ny mobilos, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge.
Idag har jeg en Nokia N73 og det er bare den dårligste telefon jeg nogensinde har ejet, den er gabende langsom, løber hurtigt tør for strøm, elendig stavekontrol ...

Så denne gang vil jeg lige tjekke her først inden jeg køber ...
Jeg har ikke brug for fancy kamera og walkman etc etc.
Jeg vil bare gerne have en smart, hurtig mobil som er god til sms og til at tale i.

Jeg har altid "sværget til" Nokia, men denne gang blev jeg godt nok skuffet. Den nye tlf. SKAL være en Nokia eller Sony E.

Hvad har I gode/dårlige erfaringer med ??

/Mallie

Accepteret svar
Fra : showgirl

Modtaget 200 point
Dato : 25-12-07 16:43

Hejsa..

Kender din problem alt for godt... har oz selv altid haft Nokia, men denne gang købte jeg mig en Sony Ericsson K800i

Det er en super fed tlf.. den holder langt på batteriet, ordbogen i denne har labgt flere muligheder end Nokia, og tager oz super gode billeder, måtte dog ha et nyt memmory card til den da Nokia bruger Micro SD, og Sony Ericsson bruger M2. Men den vil jeg klart anbefale dig.

God Jul

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 17:07

Hvis du ikke er så nøjeregnende med "ekstr funktioner" som kamera og MP3 afspiller, så vil jeg anbefale enten SE K530I.

Nu skkriver du godt nok at det SKAL være SE eller Nokia, men prøv at overveje om det kunne være Samsung, de har dels den bedste lyd på markedet (B&O Ice forstærker i alle nyere modeller) og dels er det Samsunn der har den laveste reperationsrate af alle telefoner

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-12-07 17:38

Du har købt en telefon i dag......

Nogle batterier skal altså lige i træning før de kan holde styrken.

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 25-12-07 18:50

Nej jeg har haft den i 6 måneder og den er ELENDIG !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:03

Citat
løber hurtigt tør for strøm

Ja - batterier har det med at gå "tør" for strøm NÅR de bliver brugt.....

Så det er jo et spørgsmål om HVOR MEGET du bruger den....

GENERELT holder de ALLE lige længe (det er minimale forskelle der er)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 20:13

refi, du ved altså ikke alt

Generelt holder de absolut ikke lige længe, der er MEGET stor forskel på batteriers ydelse, dels på grund af de forskellige batterier, men også fordi der er forskel på telefonerne, Nokia N73 har en stor skærm og et tungt styresystem og så er det en 3G telefon, hvilket også er strømforbrugende.

Generelt holder Nokia strøm i kortere tid end Sony Ericsson

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:30

Citat
refi, du ved altså ikke alt

Nåååå

Selvfølgelig bruger de mere strøm jo mere "gøgl" der er på dem....

Det var HELLER IKKE det jeg sagde...

Jo mere forbrug jo mere strøm - logik for burhøns....

Fabriksbatterierne ER GENERELT de samme - men de bruger selvfølgelig forskelligt alt efter HVILKEN telefon de sidder i og HVOR MEGET den bliver brugt...

NÆSTEN alle har lige lang "standbytid" (som ikke siger noget) og taletid (som kan bruges forskelligt) - og ALLE batterier i dag er lavet på samme måde.....

Så skal noget holde så længe som muligt skal du købe en telefon der KUN kan lave sms-er og ringe - så er du IKKE fristet af alt muligt andet - og så holder "fabrikstiderne".... ellers er de KUN vejledende....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:31

Og rent bortset fra det er det vel ikke det store problem at sætte den til at lade om natten.....

Nå jo - batteriets levetid....

Blæs på det - om ½ år skifter du alligevel telefon igen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:38

Så rådet må blive....

Køb den telefon der passer til dit behov - glem ALT om batteriet - sæt den til ladning HVER nat....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 20:42

Citat
GENERELT holder de ALLE lige længe (det er minimale forskelle der er)

Det VAR faktisk det du sagde, og selvom det ikke er tilfældet, så er der store forskelle på hvilke tekniske specifikationer de forskellige batterier/telefoner overholder, logikken siger jo at der i en stor telefon er plads til et større batteri end i en lille telefon, og der er INGEN batterier der lever op til producenternes oplysninger, da der er utrolig mange faktorer der gør sig gældende i forhold til batteritiden, bl.a. temperatur, dækning, aktiverede funktioner, batteriets ladetilstand og en masse andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:47

Jamen så er vi jo "næsten" enige

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 25-12-07 20:51

Med al respekt så har jeg ikke bedt om råd vedr. batteriopladning etc. Det kan jeg sgu godt selv finde ud af !!

Nokia N73 er tung i styresystemet og derfor bruger den mere batteri end de telefoner jeg tidligere har ejet, men det har ikke noget at gøre med det spørgsmål jeg stillede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:56

Var det ikke strøm der var dit problem ?????

Du kan da bare lade styresystemet være (det har da intet med at ringe at gøre)...

Vil du have en telefon der kan alle disse ting - så "sluger" de....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 20:57

Ellers må du jo fortælle HVAD telefonen skal kunne....

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 25-12-07 21:02

NEJ som jeg skriver vil jeg bare have en telefon der er god at ringe/sms'e med. Ikke alt det gejl der sluger strøm. Jeg bruger det alligevel ikke ...

Jeg har ikke brug for råd som at jeg bare kan sætte min telefon til at lade om natten, jeg ville ønske at man kunne stille et spørgsmål her som så rent faktisk bare blev besvaret uden at folk straks ser en anledning til at diskutere og komme med "gode råd" som jeg ikke har bedt om.

Der er 12 besvarelser på dette spørgsmål og KUN de første 2 er faktisk svar på mit spørgsmål ...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-12-07 21:18

Alle dagligvareforretninger sælger telefoner der kan bruges til det formål....

De er ALLE lige gode hvis ikke de skal kunne andet....

Priserne er til at betale - og de er ikke for dyre at "smide væk" eller "glemme" (ca. 500 kr.)

Så hvid det er det ENESTE du skal bruge den til er der INGEN grund til at give 1000+ kr. for en telefon, og så er du ikke bundet til noget selskab...

Er det det du søger.. ????

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 25-12-07 21:21

Tak for svaret showgirl.

Det var noget i stil med dit svar jeg søgte. Kunne godt have ønsket flere svar i samme stil, men altså ...

Jeg vil helt klart tjekke den telefon du anbefaler.

Fortsat god jul og godt nytår.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-12-07 21:28

K800 er udgået, den nye hedder K810
Forskellen på K810 og K530 som jeg foreslog er at K810 har et 3,2 mp Cybershot kamera, og hvis du ikke har brug for det er der ingen grund til at betale ekstra for det

Kommentar
Fra : showgirl

Dato : 25-12-07 22:39

Selv tak Mallie..

Og fortsat god jul og godt nytår til dig