/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Batterioplader ??
Fra : MissBe
Vist : 606 gange
100 point
Dato : 22-12-07 10:36

der findes så mange batteriopladere

hvordan er de forskellige ??
hvad skal man købe ??

jeg har lige fået øje på denne fra Aldi
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_52/OFF07.HTM

mon den er værd at begive sig ud i ??

jeg skal gerne have plads til 4 stykker AA

håber at I kan hjælpe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 10:39

Den er fin. Den er ikke hurtig, men den kan det du søger og så er der plads til netop 4 stk AAA og den kan også tage andre modeller bla 9V

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-12-07 10:43

hej fijala

hvad mener du med at den ikke er hurtig ??
-nogen idé om hvor hurtig den er ??

der er jo også dem der kan lade på en time
mon de er bedre ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-12-07 10:46

Altså har også en sådan den er langsom og irriterende at sætte batterier i
og at få dem til at slutte ordentligt til så der er forbindelse hvilket skyldes at den kan tage forskellige størrelser men når det lykkes er den da ok den jeg har er der også en funktion med et lille lys som indikerer om batteriet er opladet eller ej men en lille compakt er ofte hurtigere og enkel at bruge.
Mvh sune 2 dage tilbag til ham ders fødsedag

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 10:48

De er ikke bedre sor der kan ikke lades mere strøm på end batterierne kan modtage. Men der er nogen der er hurtigere til det. Jeg har et par ladere af samme kalibre og der plejer batterierne at sidde i natten over. Så er man fri for at sidde og vente på det.
Bare sørg for at du har nok af genopladelige batterier så der altid kan være nogen der er ladet op. De er heldigvis ikke så dyre mere.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-12-07 11:02

hvis man nu skulle købe en rigtig god batterioplader
har i nogle forslag / links til hvad det så skulle være ??

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 22-12-07 11:06

som jeg siger vil jeg ikke ofre penge på en anden lader men bruge dem på batterier istedet for

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-07 11:06

Jeg har i sin tid også købt en i aldi og den er meget fin,tager 9 timer at oplade batterierne ,holder i nu(3 år) og jeg købte den også for 49,95 kr,men du skal nok være hurtige ude med hensyn til de genopladelige batterier de også har,da jeg købte min havde de kun opladeren tilbage,batterierne var væk,så skulle i føtex ok købe dem til 80 kr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 11:08

http://www.batterishoppen.dk/produkter/5207293.htm

ellers er der en her til 349,- der lover at kunne klare det på 30 min

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-07 11:11

Og den kan også oplade dem du gerne vil havde plads til (AA batterier),den ligner min på en prik(dog slukker min ikke selv,efter endt opladning) og den kan tage AA batterier

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-12-07 11:14

Citat
ellers er der en her til 349,- der lover at kunne klare det på 30 min

300 kr i forskel,tak for kaffe,jeg kan vente 8.5 timer for spare 300 kr

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-12-07 11:14

jeg tror jeg napper aldi på onsdag

--er nok lidt for nærrig til 350,- for en batterioplader

mange tak for hjælpen

og rigtig god jul til alle

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-12-07 11:14

Jeg har også sådan en fra Aldi....jeg synes den er underlig, ikke til at finde ud af om den egentlig oplader eller ej.

Kontollamperne......så lyser de, så blinker de, så er der slet ikke lys i dem.........og mønsteret følger slet ikke det der står i brugsanvisningen, altså, at ¨når de lader lyser de rødt o.s.v.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-12-07 11:15

Kære missBe:

Det er noget af et spørgsmål du kommer med, og det er stort set umuligt at svare på, i en kort form.

Jeg har skrevet rigtigt meget om emnet herinde, prøv lige søgefunktionen.

Du skriver:
Citat
hvad mener du med at den ikke er hurtig ??
-nogen idé om hvor hurtig den er ??

Hvor stor er kapaciteten på de batterier du putter i den??? (MEGET VIGTIGT)
Hvilken type putter du i den????

En anden vigtig ting vedr. opladelige batterier:
Jo hurtigere du oplader dem, jo kortere levetid for batteriet.

Så hvad er det du vil opnå??? Oplade dem på 10 min. og så kan de måske kun oplades 10 gange?
eller oplade dem på 40 timer, og så holder de til 1000 opladninger, eller noget midt i mellem.

Alt for få oplysninger, til at komme med noget brugbart. Husk det er et meget stort emne, og der findes 1000 vis af ingeniørere verden over, der ikke laver andet hele deres liv, end at finde batterier & opladere der passer sammen.

Der findes desværre ikke et "universal" svar

MVH

Godkendelse af svar
Fra : MissBe

Dato : 22-12-07 11:15

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-12-07 11:17

hej
prøv harald nyborg der har jeg købt en for nogle år siden der også kan lade alm.batterier op
den har sparet sig hjem mange gange især da min søn var lille og alt skulle bruge strøm altid

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-12-07 11:17

Helt ok og held og lykke med din lader.

God jul til alle jer også

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-12-07 11:18

Citat
hvis man nu skulle købe en rigtig god batterioplader

http://www.varta-consumer.dk/content.php?path=/1325_1191840169.html&&domain=www.varta-consumer.dk

- jeg 4-5 Varta ladere liggende og den ældste (20-25 år) virker stadig...

God Jul

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-12-07 11:23

dova og viskinge

jeg indrømmer at det var et lidt hovsa-agtigt spørgsmål
og at jeg ikke søgte i spørgsmålene først

det kom sig af at der var et tip om billige batterier
og så huskede jeg at jeg ville have spurgt om den fra aldi

men taget til efterretning - jeg må læse -
så kan det være at jeg stiller et nyt spørgsmål

og- tak for jeres hjælp

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 22-12-07 11:26

nej hvor er i søde

tusinde tak for alle svar
og jeg må vist lige læse lidt på lektien først

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-12-07 00:10

Hej den der udtaelse om at den også kan tage almindelige batterier << hjælp>> er meget muligt at det kan lykkes men det er jo også direkte farligt såee det vil jeg ikke foreslå at du afprøver med mindre du vil have kontakt med brandvæsen sygehus eller bedemand.

God jul Mvh Sunowich

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 24-12-07 10:51

sunowich

jeg er helt enig i at ALDRIG blande almindelige og genopladelige baterier i opladeren !!

>>>ALMINDELIGE BATERIER MÅ ALDRIG KOMME I OPLADEREN<<<<

(min kommentar var bare at tippet om baterier,,,,
gjorde at jeg blev mindet om at jeg ville have spurgt om den der oplader
hvilket jeg så gjorde
så jeg ikke glemte det igen her i jule-halløj etc.
--den eneste forbindelse er ordet----

så til andre læsere af dette spørgsmål....
>>>> KUN GENOPLADELIGE BATERIER I OPLADEREN<<<<<<<
>>>> ALDRIG ALMINDELIGE BATERIER I OPLADEREN<<<<<<<

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-07 13:11

og god jul til alle