/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PANASONIC DMR-EX87
Fra : Traffic
Vist : 670 gange
100 point
Dato : 21-12-07 15:21

Er der nogle ejere af ovenstående der kan besvare et par spørgsmål ??

1. Kan den optage fra DVD til HDD
2. Har den jukebox funktion
3. Hvordan gengiver den analoge tv-signaler
4. Hvor nem er den at anvende i dagligdagen (herunder som cd-afspiller / jukebox)
5. Har den digital optisk udgang

Nazgul

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-12-07 15:30
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 15:35

1. ja
2. hvad mener du ?
3. som alle andre
4. garanteret nem - det er de alle
5. nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 15:44

Hov...

5. JA

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 15:44

Specifications
No. of Discs       1
CD-R Playback1       Yes
CD-RW Playback2       No
MP3 CD Playback3       Yes
DVD Audio Playback       Yes
SACD Playback       No
VCD Playback       Yes
LD Playback       No
DVD Recordable4       Yes
Compatible Playable Disc Types5       DVD-RAM, DVD-RAM (VR), DVD-R (Video), DVD-R, DVD+R, DVD-RW (Video), DVD-RW(VR), DVD+RW
Compatible Recordable Disc Types6       DVD-RAM, DVD-RAM (VR), DVD+R, DVD-R, DVD-R (Video), DVD-RW(VR), DVD-RW, DVD-RW (Video), DVD+RW
Zone       4
Progressive Scan       Yes
Dolby Digital® Decoder Built-in       Yes (2ch)
Inbuilt DTS Decoder       Yes
HighMAT 4 Compatible7       No
THX Certified       No
Karaoke Function       No
Display Dimmer       No
G-Code Recording Supported8       Yes
Inbuilt Hard Disc Drive       Yes
Hard Disc Drive [HDD] - Capacity (GB)       250
Recording Time Available To Hard Disc (XP Mode) (Hrs)       55
Recording Time Available To Hard Disc (SP Mode) (Hrs)       111
Recording Time Available To Hard Disc (LP Mode) (Hrs)       222
Recording Time Available To Hard Disc (EP Mode) (Hrs)9       333
Recording Time Available To 4.7GB Disc (XP Mode) (Hrs)       1
Recording Time Available To 4.7GB Disc (SP Mode) (Hrs)       2
Recording Time Available To 4.7GB Disc (LP Mode) (Hrs)       4
Recording Time Available To 4.7GB Disc (EP Mode) (Hrs)       8
TV Tuner Receiving System       PAL
Tuner Channel Coverage       CCIR (PAL - BG): - VHF: E2 - E12, UHF: E21 - E69, CATV: S01 - S05, M1 - M10, S21 - S41
Video System       (PAL colour signal, 625 lines, 50 fields)
Recording System (Video)       MPEG2 (Hybrid VBR)
Recording System (Audio)       Dolby Digital 2ch.
A/V 1:       [1 terminal]
A/V 2:       [1 terminal]
A/V 3:       [1 terminal]
A/V 4:       [1 terminal]
A/V OUT:       Audio [RCA]
Component Video Output(s)       Yes
DV Input/Output (IEEE 1394)10       Yes - Input Only
Coaxial Digital Out       No
Optical Digital Out       Yes
Digital Audio Out       Optical Terminal
HDMI Input/Output       Output Only
Card Slot/s       SD Memory Card Slot
Compatible Media - Image Files (SD Card Slot)       SD Memory Card
Compatible Media - Image Files (PC Card Slot)       A PC Card Adaptor conforming to PC Card Standards
Image File Formats via Card Slots       JPEG conforming DCF (Design rule for Camera File system)
Image File via Card Slot - Pixel Dimension Range       min.: 320 x 240
Compatible Media - Video Files (SD Card Slot)       SD Memory Card
Compatible Media - Video Files (PC Card Slot)       Mobile hard disc (read only)
Card Slot/s - Video File (MPEG4) Codec       Video: MPEG4 conforming
Card Slot/s - Video File (MPEG4) Number of Pixels       super fine / fine: 320 x 240 (QVGA)
Card Slot/s - Video File (MPEG4) Recording rate (max.)       super fine: 1050Kbps
Card Slot/s - Video File (MPEG4) File Format       SD-Video format conforming (ASF)
Card Slot/s - Video File (MPEG2) Codec11       MPEG2 (SD-Video Entertainment Video Profile)
Card Slot/s - Video File (MPEG2) File Format       SD-Video format conforming
Power (Mains)       AC 220-240, 50Hz / 60Hz
Power Consumption (Watts)       36
Power Consumption - Power Save Mode approx. (Watts)       2
Operating Temperature Range - Minimum (degrees C)       5
Operating Temperature Range - Maximum (degrees C)       40
Operating Humidity Range       10-80 %RH (no condensation)
Width (mm)       430
Height (mm)       59
Depth (mm)       329
Weight (kg)       4.2
Colour(s)       Black
1    Plays CD-DA format audio CD-R and CD-RW discs. May not be able to play some CD-R or CD-RW discs due to the condition of the recording.
2    Plays CD-DA format audio CD-R and CD-RW discs. May not be able to play some CD-R or CD-RW discs due to the condition of the recording.
3    For content recorded on CD-R/RW media from CDs for your personal use. Playability may vary depending on contents and discs.
4    This unit can play back Panasonic DVD-R discs recorded and finalised with a Panasonic DVD video recorder. It may not be able to play some DVD-R discs depending on the disc and the condition of the recording.
5    *This unit can play back Panasonic DVD-R discs recorded with a Panasonic DVD video recorder. A recording may not be able to be played back depending on the DVD-R disc and the recording condition. *It may not be able to play some CD-R or CD-RW due to the condition of the recording.
6    DVD-R discs recorded on the Panasonic DVD video recorder may not be able to be played on some DVD players, depending on the player, the DVD-R disc, and the recording condition.
7    Windows Media, the Windows logo, HighMAT and the HighMAT logo are trademarks, or registered trademarks, of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries.
8    G-Code is a registered trademark of Gemstar Development Corporation. All rights reserved
9    In EP mode, you can select either 6 hours or 8 hours of recording. The sound quality in 6-hour EP mode is higher quality than in 8-hour EP mode.
10    DV (IEEE 394) connection standard is capable of transferring data-signal input and output via a single connection. The function is dependent on the software and hardware within the machine being configured for this purpose.
11    *Video Recording conversion and transfer is possible from card to HDD or DVD-RAM disc. *After Video Recording conversion and transfer to HDD or DVD-RAM disc the playback is possible.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 21-12-07 18:42

2. De fleste nye modeller har jukebox funktion, der gør det muligt, at lægge musik på HDD og afspille direkte derfra. Lidt ala I-Tunes og WMP.

3. Håber jeg ikke, har netop returneret et stk. Philips DVDR 3595H, den var så ringe i gengivelsen af det analoge signal at man skulle tro det var løgn. Specielt med de nye modeller.

4. Der er betydelige forskelle i nemheden f.s.v.a. betjening. Sony får roser for en familie løsning, og modsat er Philips både uoverskuelig og langsom (endnu en af årsagerne til returnering af Philips).

Og update 1. Ja og 5 Ja. (REFI)

Nazgul

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-07 18:56

2. Det er jeg så overbevist om du så også kan på denne - bruger IKKE selv den slags....

3. Du har bare været uheldig - der er næppe forskel på NOGEN modeller, bortset måske fra de aller billigste

4. Klart - jo flere faciliteter du putter i - jo højere "eksamen" kræves.... (en transistorradio er også nemmere i betjening end et quadrofonianlæg)
Men det ændrer ikke på at det er nemt når man først lærer det....
PS - den "lille" lærer det nok FØR forældrene

1 og 5 = JA

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 21-12-07 20:13

Tak for svarene ind til nu - jeg lader den lige stå lidt, da jeg gerne vil høre fra en eller nogen der har prøvet produktet !!

REFI : Hvad er din baggrund for, dit svar nummer 3 !! Novice som jeg, eller er der en uddannelse der støtter din holdning ?

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-07 20:26

Næh - det er der såmænd ikke.....

Alle apparater her i huset syntes jeg er "nemme"..... (gælder også alle dem der tidligere var)

Og i øjeblikket ligner en del af stuen et større lydstudio - så det er ikke bare en transistor.....

Og efter 1 månedstid kan konen også betjene dem.....

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 28-12-07 07:32

Tak for svaret refi.

Som skrevet havde jeg ønsket lidt bruger erfaringer, men du har da svaret på det meste

Godt nytår

Nazgul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-12-07 11:00

Tak i lige måde.....