/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Lopper
Fra : Laika_pigen
Vist : 2003 gange
98 point
Dato : 17-12-07 13:43

Nogen som kan anbefale et loppemiddel som virker?
Evt. også til tæpper, dyner??

Står og skal ud og købe det om et par timer.

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 17-12-07 13:46

Frontline Vet - men ved ikke om det kan fås til omgivelserne også

Accepteret svar
Fra : wallemom

Modtaget 108 point
Dato : 17-12-07 14:02

Bayventic...er ikke sikker på det er stavet korrekt, men de har det på apoteket og måske også hos matas. Det er er pipette til hunden. Frontline har været ret god, men lopperne er efterhånden blevet restistente overfor det.

Tæpperne kan du vaske i maskinen og så lægge dem ud i frosten ( naturmetoden) Ellers har de forskellige former for spray du kan købe , men som er dyrt og ikke altid lige effektivt.

Jeg har prøvet at give min hund hvidløg---DET kan lopperne ikke lide, så de flygter.( desværre over på mine katte som IKKE kan lide hvidløg...

Held og lykke

Kommentar
Fra : housegoat

Dato : 17-12-07 14:09

Det med hvidløg kender jeg også, - og det er effektivt!

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 14:46

Hvidløg?

Kan det gives i de Hvidløgskapsler man kan købe på bøtte?
Eller skal det være frisk Hakket Hvidløg?

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 17-12-07 15:20

lopperne opholder sig kun 10 procent af tiden på dyret resten af tiden ligger de rundt i hjemmet typisk der hvor dyret sover, derfor er det meget vigtigt at gøre grundigt rent støvsuge grundigt og vaske sengetøj og tæpper, husk efter endt støvsugning at tømme posen ellers er du lige vidt

med venlig hilsen frueyde

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-12-07 15:22

Her står der hvad du kan bruge til omgivelserne..
http://www.hunde-info.dk/lopper.shtml

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 17-12-07 16:26

Det der nok er mest anvendeligt på hunden når den har lopper er nok at gøre den våd i Sebasil hvis ellers det findes i handelen endnu. Jeg mener at huske de skal gøres gennemvåde med en blanding af dette i 3 uger efter hinanden, og så er alle æg klægget. Omgivelserne kræver den store vask og rengøring som nok også er det bedste middel.

Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 17-12-07 16:33

Der findes oceaner af loppemidler som er gode til din hund. Men får du ikke fjernet lopperne i omgivelserne vil de blive ved med at være der. Vi har i mange år sprøjtet med "Absolut D" i hele huset 2 gange om året det har kunnet holde lopperne væk, det mest effektive loppemiddel vi har prøvet, tror nok det hedder noget andet i dag. Vi fik det anbefalet af en gammel dyrlæge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-12-07 18:08

Hvis du drypper din hund regelmæssigt, altså hver 4. uge, så vil du komme lopperne til livs.

Loppemidlet slår de voksne lopper ihjel når de kommer for at få en tår aftensmad på hunden. Så der er ingen grund til at bakse en masse med omgivelserne. Lopperne vil uddø af sig selv i løbet af et stykke tid.

Hvis plagen er meget slem, så kan man støvsuge grundigt og ryste alle tæpper og puder osv. udendørs. Larverne og æggene findes i omgivelserne, de kan også befinde sig udendørs, i løbegårde eller lignende hvor der ikke er alt for koldt. Så det vil alligevel ikke være muligt at slå alt ihjel i hjemmet, -man må bare fjerne mest muligt og vente på at problemet løser sig selv.

Om du drypper med Advantage, Frontline eller Ex-spot eller noget andet, det er nogenlunde lige meget. Det skal bare være et middel, der virker på voksne lopper. Det er dem, der færdes på hunden. Og dem der lægger æg.

Men jeg synes, du skal snakke med din dyrlæge først og fremmest. For VI på kandu ved jo ikke, om din hund fejler et eller andet, der gør at et bestemt loppemiddel er at foretrække..

Silke f.eks. bliver dryppet med Advocate, der er på recept. Det virker også på lopper. Men hun får det mod hjerte-lungeorm fordi hun har været så syg af dem et par gange som ung.

Og hvis din hund har loppeallergi, så er der et bestemt middel, du skal undgå, fordi lopperne først dør EFTER de har suget blod..

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 17-12-07 18:18

Ha du lopper i husset ?
Så snart det er natten ;tage et dyb tallerken sæt et sterine( circa 20 cm.langt) lys i midten af tallerken,put vand i tallerken med lidt sæbe i ,lige til kanten ,tændt sterine lysset .Det skal være fuldstændig mørk ellers kommer lopperne ikke til lysset.
Du kan tro det hjælpe.
pømske

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 18:41

Birgitta.

Vi har snakket med dyrelægen og han sagde bare vi skulle købe et loppemiddel. Enten frontline eller Beyventic. (aner ikke lige hvordan det staves.)
Vi ved ikke om hun har loppe allergi.

Hvordan finder vi ud af om hun har det???

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 17-12-07 19:43

Så klør hun sig voldsomt, og mange gange klør de sig helt til blods, tror ikke i vil være i tvivl hvis hun har det.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 19:48

Okay hun klør sig en gang imellem men ikke meget og voldsomt. Så tror bare der måske er en loppe som bidder når det klør.

Nu har vi fået Bayvantic til hende og hun har fået en pipette nu.

Håber det hjælper hende.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-12-07 20:30

Da jeg havde hund prøvede vi forskellige midler, også dem som dryppes i nakken på hunden, det er det rene gift, det virkede nogle få gange, så var lopperne der igen.
Det mest effektive og det som var nemmest at bruge, var et middel som hed 'ProgramVet'. Man behandlede hunden fra ca. april til oktober med een pille hver måned, der var 6 piller i en pakke. Pillerne købes efter hunden vægt og kostede dengang ca. 190,- for en pakke uanset vægtklasse. Fidusen var så, for os, at vores hund vejede 8 kg så vi købte piller til en 35kg hund og delte pillerne i 4. Vi havde ikke lopper i huset efter denne kur.
Pillerne slår ikke de voksne lopper ihjel, de dør selv efter 14 dage, men æggene kunne ikke klægges da loppelarven var misdannet p.gr. af det virksomme middel i pillen. Pillen kunne også bruges til drægtige hunde, hvilket mange af de andre midler ikke kunne.

ole

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 17-12-07 22:30

Tak for svaret wallemom.

Men den med Hvidløg kan det gøres med de hvidløgskapsler man kan købe på bøtte eller skal det være frisk hakket hvidløg?

Glædelig Jul til dig og dine kære.