/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværk mellem XP pro & ME
Fra : NolleDK2002
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 13-02-03 01:40

Jeg har fem pc´er,hvor de 4 kører med Windows XP pro,og den sidste køre med Windows ME.Jeg kan godt får netværk til at virker mellem de 4 pc´er med XP.
Men kan hverken se ME fra XP-pc´er.Og omvendt heller ikke.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 13-02-03 09:32

kig lige efter disse ting
køre du med fast ip
kan du pinge de andre maskiner fra din ME
Køre du med de samme protokoler

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 10:29

jeg har en netværk ,med en xp og me,der kan se hinanden.
1.start-kør:skriv her - ping 127.0.0.1
Er der svar tilbage,har den openbart fundet netværkskortet,hvis ikke skal du nok se om der er et >> ! << over det
i enehåndtering.
Hvis de andre kan findes under f.eks navnet MSHOME ,hvilket navn er der så til me ,mshome med små bokstaver er det
ikke sikkert den kan finde,men de skal være somme størrelse.
Du kan osse prøve at ping de andre ved me,gå hen til en af xp,
stat-programmer-fjernsupport-
til ventre SE OGSÅ ---OPLYSNINGER OM DENNE COMPUTER ---se gennegrale oplysninger om denne computer
finder du den ip den pågældede computer har på netværket.
i me kan du så prøve at skriv ping >>det ip nr.<<
Hvis den ikke kan ping og den har det i enehåndtering kunne der være noget galt med kortet,skift det med et af de andes.
håber det er en hjælp...

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 13-02-03 14:08

1: Jeg har faste ip til hver af min 5 pc´er,så de kan går direkt på internet hver for sig.
2: Og jeg kan godt ping min ME-pc´er fra min xp og omvendt, og får alle pakker tilbage "no loss of packet"
3: Og MSHOME er alle fem steder stavet ens.
4: Og vedr. protokoler,så er det eneste som er forskelle fra Xp-pc´er og ME er QoS-pakkeplanlægning (men jeg ved at det program kun tilgænglige i xp).
5: Ellers er protokoler ens i alle maskiner.

Har prøvet alt det du skreve XOU

MVH

C.Sørensen

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 13-02-03 14:09

uden at noget af det virket - Desvære

MVH

C.Sørensen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 14:20

Det er en almindelig måde at sætte det op på.
her er de protokoller mm der er på en me der virker:
dial-up adapter
net kort(navn)
tcp -ip dial up adapter
"" - "" netkort(navn)
file and printer sharing for mikrosoft networks
håber det så hjælper noget...

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 13-02-03 19:42

Har også prøve alt det du har skrevet Xou - Der er stadigvæk ikke noget af der virker endnu

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 19:45

lidt dumt men prøv at dele noget på me

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 13-02-03 19:47

Har hele tiden haft delt flere ting på ME-pc´er Xou

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-02-03 20:03

Er netkortet,i me ens med de andre eller har du prøvet at bytte.

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 13-02-03 21:16

ja,netkort er ens i alle de stationære pc´er som der er 4 af.Den eneste der ikke er samme netkort i er den bærbar pc´er

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-03 13:01

okidoki,jeg har lige læst at på xp cdrom er der en guide til netværksindstallation,som osse virker i andre windows
versioner.
1.put xp cdrom i drevet på me
2.en menu viser sig,eller start den fra kør vinuet,setup ?
3.vælg :udføre andre opgaver
4.oprette et hjemme netværk
5.guiden kører nu,måske anbefaler den at overføre indstilligerne til en diskette,gør det
6.virker det ikke,kan du så bruge disketten i xp

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-02-03 01:46

Tja du mangler simpelthen at få installeret drivere til microsoftnetværk. Og når disse er på plads efter lidt geninstallation virker det.
Forklaringen er at de bruger en forskellig version af microsoft netværk derfor.
Og xou's løsning kommer du ingen steder med, han foreslår altid alt muligt som intet har med løsningen at gøre.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-02-03 15:47

nej !
netværk kan sættes op via xp cdrom,via det program som osse fungere ved andre styresystemmer...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-03 00:00

hej igen !
her er noget der ikke har med løsningen at gøre,
ja sådan er det ofte,da man skal prøve sig frem.
1.er der et netkort på bundkortet skal du i bios sætte det til disablem
2.en defekt port i hub
3.læs her mere om hvordan du pinger og fejlfinding om netværk generalt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308007

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 19-02-03 01:22

nej,det er ikke et netkort på bundkort. Et alm. 10/100 netkort
Og jeg kan godt pinge både me & Xp begge vej.Det er ingen problemer der.
Ny 16 port switchs ( har prøve flere steder på switchs,så det er ikke der problem er.Alle stik og kabel er i orden og ens )

Kommentar
Fra : Risbjerggaard

Dato : 15-08-03 16:25

Hej Jeg har et netværk forbundet med en switch, det består af 2 XP-maskiner og 1 ME, jeg kan godt se begge xp-maskinerne fra MEéren men ikke omvendt, for at kunne se hele netværket fra MEéren måtte jeg på MEéren installere IPX/SPXprotokollen.

Godkendelse af svar
Fra : NolleDK2002

Dato : 10-09-06 22:56

Tak for svaret xou.