/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
HJÆLP til DV kabel på ældreJVC
Fra : jpaludan
Vist : 348 gange
200 point
Dato : 15-12-07 23:33

Jeg har lige købt et JVC kamera - uden noget tilbehør (dumt af mig ). Der var et batteri med, så jeg købte en multilader - kunne ikke oplade batteriet, så jeg håber det er fordi det er dødt. Nu venter jeg på at modtage et nyt batteri med posten.
Nu mangler jeg at finde ud af, hvordan jeg får optagelserne ud af kameraet - der er en DV out på det - et lille næsten kvadratisk stik med en lille bule indad på en af siderne. Det er et 4 polet sti (..SÅ meget har jeg fundet ud af).

Men er der en der kan hjælpe mig med at finde frem til et kabel, jeg kan bruge ? Jeg har ingen anelse om hvorvidt kameraet har været tilsluttet video, PC eller fjernsyn. Men jeg ville jo gerne, at jeg kunne optage det over på en DVD med enten computeren eller min gamle DVDoptager.

Kameraet er et JVC gr-DVX7.

Jeg har fundet en del kabler rundt omkring på nettet, men jeg kan ikke ud fra billederne se, om det kan bruges.

HJÆLP....en eller anden (...håber jeg).

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-12-07 23:59
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-07 00:17

Det ser ud til at den bruger Li- ion batteri. Det må du ikke komme i en tilfældig multilader.

I bedste fald sker ingenting , men formentlig ødelægger du batteriet. I værste fald eksploderer det ret voldsomt.

DV betyder digital video. Du skal bruge det der populært hedder et fire- Wire kabel.
Dertil skal du også have en fire-wirw indgang på computeren. Det fås som ret billige udvidelseskort, men mange nyere computere har den indbygget.
Endelig skal du også have et overførselsprogram.

Nogle dvd optagere har også en indgang for fire-wire. Men ikke alle. Hvis du går direkte fra kamere til dvd optager bliver redigering meget besværlig.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 16-12-07 00:25

Hejsa....

Tak for dit link...men jeg har kigget derinde, og der kan jeg kun finde lader og batterier....men jeg har i mellemtiden fundet ud af, at det kan være et ganske almindeligt Firewire kabel (eller hvad det hedder). Der er 2 kabler inde på JVC's hjemmeside, og det ligner sådan noget. Jeg har bare ikke brugt sådan et før, men jeg kan se, at der er en lignende indgang til det på min PC. Det kunne være jeg skulle prøve det....så jeg lukker spørgsmålet og vender tilbage hvis det ikke dur,

Men ellers tak for dit indlæg.
Og rigtig god jul

Annuller spørgsmålet
Fra : jpaludan

Dato : 16-12-07 00:28

Jeg har efter jeg skrev dette fundet ud af, at det kan være et ganske almindeligt firewirekabel, jeg skal bruge. Jeg har bare aldrig brugt sådan et, og tænkte slet ikke i de baner, men jeg har en indgang til sådan et på min PC, der til forveksling ligner udgangen på kameraet.

Så glædelig jul alle sammen