/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kender du en god "færdigis"
Fra : bantam
Vist : 756 gange
100 point
Dato : 15-12-07 22:54

Hej

Er der nogle der har et råd til en rigtig god færdig købeis til nytårsaften, enten nougat eller vanilieis?

Det skal ikke være Hansenis, da den ikke falder i god smag herhjemme, men der må da findes andre luxusis, der er bedre end denne.

Så kender du en rigtig god is med rigtig god råvaresmag (fløde o.s.v.), så giv et tip

"Gider" ikke lave den selv, nøjes med selv at bage chokoladekagen dertil.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 15-12-07 23:03

Hvis du er i nærheden af Kbh kan jeg kun anbefale...men du er lidt doven her

http://www.paradis-is.dk/index.php?indhold=side&id=4

ziggy99

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 15-12-07 23:38

Kan ihvertfald anbefale denne her hvis du er fra Nordjylland.
Har selv brugt det til 50års fødselsdag, Konfirmation og Barnedåb.

http://www.ryaais.dk/forside.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-12-07 23:47

Der ligger små isfabrikker rundt omkring på landet i det jyske. De bruger gode råvarer, fordi de slet ikke har evnen kil at komponere med bar stabilisator, aroma, kunstig emulgator, vand og smørolie, eller det som er værre.

Is egner sig ikke til lang forsendelse, så du er svær at hjælpe, når man ikke ved hvor du bor.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-07 00:57

I skal selvfølgelig have en isdessert fra Polar: http://www.polar-is.dk/festis.html som du kan se på kontakt siden er de nu ved at være landsdækkende, du kan eventuel kontakte dem, for at få oplyst nærmeste butik med Polar is, der er også andre muligheder end de ovenstående, klik på Produkter og på Is desserter, for at få vist hele sortimentet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-12-07 03:30

Næh, Hansens har en lidt fad smag....

Det er dog lige så let at lave selv som at brygge en kande kaffe.

3 æggeblommer + 5 spsk sukker piskes hvidt og skummende, vendes i skum af 1/2 liter piskefløde, det giver lige over en liter, og skal det være vanille så flæk en ægte stang og skrab frøene ned i.

Skold æggene og vask fingrene derefter....kinden æggene åbnes, så er chancen for salmonelle lig nul.

Accepteret svar
Fra : Moggi

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-07 08:09

Carte Door's Vanilleis er blevet rigtig god efter at smagen er blevet udviklet her for et års tid siden.

Mvh.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 16-12-07 10:12

Hej

Foreløbig tak for de svar der er kommet.

Undskyld!, jeg skulle vel have skrevet at jeg er fra Københavsområdet, vestegnen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-07 10:26

Luffe A s opskrift er dårlig og også farlig. Enhver burde vide at det ikke er nok at skolde åg.
Man får ikke megen vaniliesmag, kun af kornene.

Carte Door og lignende fabrikker oversøde produkter er da udmærket for folk, som ikke ved , hvordan rigtig is kan smages.
Det er svært for almindelige mennesker at lave rigtig fløde-krem-is, fordi den skal piskes under frysningen, for at få den rette konsistens uden store krystaller.

Køb isen færdig.

Prøv at ringe til ham her og hør om mulighed for leverance hvor du bor.
Den skal pakkes med tøris, hvis den skal klare transporten.

http://www.hansens-is.dk/www/produkter.htmlDiverse frosne blandinger kaldes parfait is. De kan være gode, men er ikke is-krem

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-07 10:30
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-07 10:31

-
Tredie gang må det da lykkes at få linket rigtigt

-------------------------------------------------------------------------------

http://www.hansens-is.dk/www/produkter.html

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-12-07 11:06

nej men det er også forkert. Køb chokoladekagen og lav isen selv. http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=isopskrift

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 16-12-07 11:18

Tak for svaret Moggi.

Det bliver nok den, da jeg lige så den var på tilbud i Superbrugsen, 2 for 49,95.

Da du siger den er blevet bedre vil vi prøve den.

God jul og godt nytår til alle.

mvh
Bantam