/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
bedmmelse af tip
Fra : ferik
Vist : 644 gange
500 point
Dato : 10-12-07 18:45

http://www.kandu.dk/tip17066.aspx
bedømmelse af dette tip forekommer mig at være meget mærkelig

"REFI" skriver "Hvem gider stå op 4:30 på en søndag for at se 2 klovne tæve hinanden.....

Det kan du se i gadebilledet tidligere på aftenen.... "

Nu ved jeg jo ikke, om REFI bor ud til JAGTVEJ, så er han jo lidt undskyldt
du kunne måske leje en plads ud, for en tid siden var der ca. 60-70000 tilskuer til til en boksekamp i Wales
så der er sikkert, nogle der er intesseret
nu er der jo også nogle, der har video og harddisk optager

"Stouenberg"
bedømmer tippet med følg. link Til alle Boksefan her er kampen natten mellem Lørdag & Søndag mellem

Ricky Hatton mod Floyd Mayweather

http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=3131?=sports

IPM

det må da vist være en svipser fra dig Stouenberg, jeg har indtil nu betragtet dig, som en af de mest seriøse på KANDU,
men hvordan kan du bedømme et tip, med at henvise til en side, hvor det er ulovligt at se TV

kontoververden og satellit henviser til et tidligere link, "måske dette" link
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=3131?=sports

Hvis det er et tip, så ser vi snrt TV-guiden copy pastet herinde

denne henvisning er en henvisning til en side hvor, man kan se ulovlig TV, og ikke en henvisning til en program guide
Jeg syntes at man skulle se på, hvad man svarer på
jeg mener at der er en del tip, jeg ikke har nogen interesse i, eller kender til, dem bedømmer jeg så ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 18:52

Alle har vel interesse - positiv eller negativ....

Du lyder til at være en af dem der mener tips KUN skal bedømmes hvis man har noget positivt at sige....

Hvad faen er de tip så værd

Tip skal bedømmes af dem der SER dem - det er det der er meningen....

Att efter om et tip bedømmes morgen, middag eller aften ville det samme tip få forskellige bedømmelser da det er forskellige der bedømmer dem...

GENERELT er bedømmelserne af tip på Kandu INTET værd....

Beklager Kandu - men det er fact.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-07 18:58

Mon ikke Ferik mener man kun skal bedømme tip' hvis man kender noget til indholdet??

Ehmm... Jeg ka' ikke se IPM har bedømt det tip, skal jeg ønske mig nye briller i julegave??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 19:06

Alle ved nok hvad boksning er - derfor behøver man vel ikke stå op om natten - eller mene det er OK....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-07 19:15

Nordsted1

Briller og briller, jeg ved ikke om det vil hjælpe

Ferik henviser til sit eget tip og redegør for hvordan brugerene har bedømt tippet.

Stouenberg henviser så til dette tip http://www.kandu.dk/tip17062.aspx som er skrevet af IPM

Men noget helt andet, hvem vandt kampen !!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 19:17

Stod du ikke op og så den....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-12-07 19:26

Refi du må mene om boksning hvad du vil, men at sammenligne det med
"2 klovne tæve hinanden.....

Det kan du se i gadebilledet tidligere på aftenen.... "
den måtte jeg reagere på!

de 3 øvrige jeg henviser til, har vist ikke læst hele tippet, inden de har svaret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 19:29

Min mening om boksere ændrer sig da ikke fordi du skriver et tip.....

Det er folk med mindreværdskomplexer der tror de kan tæve sig ud af problemerne.....

ALLE de store navne har hjerneskader af den ene eller anden art....

Kommentar
Fra : skibonitten01

Dato : 10-12-07 19:35

TIL FERIK FRA SKIBONITTEN
DU BEHØVER IKKE AT VENTE TIL 4.30OM NATTEN FOR N ÆSTEN HVER LØRDAG
ER DER BOKSNING PÅ DE TYSKE KANALER ARD. ELLER ZDF .BEGYNDER CA.22.00
BOKSNING SÅÅ DET BRAGER. AT

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-12-07 19:41

kan man snakke en modstander til knock out???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 19:49

Yep...

Det "øver" de i folketinget hver dag......

I mange andre lande går de over til "boksning" når "modstanderne" ikke vil makke ret

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-12-07 19:58

tysk boksning.. det er vel synkroniseret?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-12-07 20:04

til Refi!
du er rigtig i det vittige hjørne, det er fint for mig
jeg har endnu ikke set de 3 øvrige der bedømte tippet
måske skulle jeg sende dem en mail direkte

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 11-12-07 00:19

....den evindelige diskussion omkring tips

Jamen det er da RIGTIGT at folk der ikke kender til det der tipset om, IKKE kan vurdere tippet og derfor stille og roligt bør glide forbi og lade den næste komme til.

Det svarer FULDSTÆNDIG til at bedømme smagen på en kage som man IKKE HAR SMAGT!

natnat

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 11-12-07 01:10

Kom lige forbi.

REFI!!!!

Du er tydeligt ikke en af dem der stod op midt om natten for at se Mike Tyson i hans gode dage. tror halvdelen af den danske befolkning var.

De fleste store navne er hjerneskadet?? Hvem? Og skyldes det evt deres boksning?

Boksning er en af de sportsgrene hvor der sker mindst skader!

Boksning er teknik. Ja ramme uden selv at blive ramt.(rene slag gir point urene gir ikke point) Men jeg må erkende at det er ikke det man ser i dag på TV. Skal man se en rigtig boksekamp skal man tag til et amatørstævne. Det er igen penge der har ødelagt sporten.

Men jo jeg er også den der står op om natten og ser boksning. På samme måde som andre står op og ser NFL og meget mere. Der er vel en grund til diverse sportskanaler sender 24-7.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-12-07 02:12

Endnu engang en tråd bedømmelser af tip jeg vil give Kortoververden lidt ret, men kun lidt, for det er vel i orden at gøre opmærksom på de store begivenheder brugere med refis holdning (tippet skal for enhver pris bedømmes hvis man har muligheden) og dem der altid giver 5 stjerner uden at vide eller interessere sig det mindste for tippet, gør at tip bedømmelser faktisk er værdiløse, Stounberg gav nul velsagtens fordi der allerede havde været et tip om emnet, men derfor er tippet ikke værdiløs efter min mening, hvis jeg havde set tippet inden der var lukket for bedømmelser, ville jeg sikkert have givet 3 stjerner, det er godt nok at gøre opmærksom på en stor begivenhed men ikke til et 5 tal. En opfordring til alle, tænk over hvad i bedømmer og bedøm ikke hvis det er noget i ikke har en menig om, det er kun os selv der kan gøre Kandu forummet og Kandu tip, til noget med en vis værdi, tænk lige over det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-07 08:43

Citat
og bedøm ikke hvis det er noget i ikke har en menig om

Jeg havde skam en mening

Bare ikke den "nogen" havde håbet på

Hvis jeg nu fortæller jer at I i aften kan høre ALLE de store nyheder der sker ude i verden ved at lytte/se nyhederne - er det då et godt tip

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 500 point
Dato : 11-12-07 12:39

Undskyld hvis jeg har skuffet dig ferik, det var selvfølgelig ikke min mening. Min fejl at jeg ikke undersøgte henvisningen, for mig var dit tip bare en gentagelse af den samme kamp - derfor...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-12-07 17:18

foreløbig tak for de mange for gode indlæg
folk må jo gøre næsten, hvad de vil her, men derfor kan vi, vil godt holde en god tone og et fornuftig sprog

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-12-07 17:43

Gør "vi" ikke det

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-12-07 17:48

- jo da...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 19:21

"kontoververden" og "satellit"
jeg venter stadig på jeres kommentar

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-07 19:36

Stouenberg trækker i land

Citat
Stouenberg

Dato : 11-12-07 12:39

--------------------------------------------------------------------------------
Undskyld hvis jeg har skuffet dig ferik, det var selvfølgelig ikke min mening. Min fejl at jeg ikke undersøgte henvisningen, for mig var dit tip bare en gentagelse af den samme kamp - derfor...

ferik

Du skal ikke være sikker på, at de brugere, der har bedømt dit tip vil deltage.

Der har været så mange "tudetråde" efter et tip har fået minuspoint.

Men det er jo op til den enkelte bruger hvordan han/ hun vil bedømme det. Bedømmelsen kan så være negativ eller positiv, det må "tipstilleren" være forberedt på.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 19:51

jeg syntes at det Stouenberg har gjort her er FORNEMT

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-12-07 20:15

Ferik - der er altid folk som er negative over et tip hvis de ikke selv kan eller vil bruge det til noget. Det er en diskussion som har kørt på kandu altid og sandsynligvis vil gøre det altid fremover.

Trøst dig selv med, at der sikkert er nogen som har brugt tips'et og er glade for det. Det er bare ikke sikkert at de var de første der så det og dermed kunne komme til at bedømme det.

PS Thybo styrer for evigt....
Citat
"..som marmorkuglen der hamrer ind i ruinen, brækker han i øjeblikket Witherspoon ned.."

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 20:23

Citat
der er altid folk som er negative over et tip hvis de ikke selv kan eller vil bruge det til noget

Det er så ikke at være negativ - det er at sige sin mening - og det er det man SKAL i tips

Tips bliver IKKE kun bedømt af dem der syntes tippet er godt - men af dem der kommer forbi......

Det er det der afspejler den "almene" mening.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 12-12-07 20:31

Refi - du ved lige så godt som jeg, at der er mange som bedømmer tips som de selv kan forholde sig til. Med andre ord hvis der kommer et (godt??) tips om eksempelvis arkvariefisk så vil det ofte ikke få "gode" bedømmelser da der er mange som ikke har akvariefisk.

Jeg siger ikke at du ikke har ret, jeg siger bare at JEG mener man skal holde sig fra at bedømme noget som man enten ikke ved noget om, eller som man ikke er interesseret i. dette gælder dog også den anden vej. der er udfatteligt mange som bedømmer en masse tips rigtigt flot og positivt fordi "det bør man jo"....

Men som sagt - det er jo min subjektive holdning...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 20:53

Man skal bare lade være med at tage bedømmelserne for gode varer - såre simpelt.....

Tips burde slet ikke bedømmes - eller KUN bedømmes af et udvalgt "expertpanel".....

Disse skulle så have mulighed for at FJERNE det de ikke mener er tip.....

Men - som sagt - så skal det være EXPERTER der bedømmer.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-07 20:58

ferik

Jeg forstår ikke din kritik.

Du skriver

Citat
men hvordan kan du bedømme et tip, med at henvise til en side, hvor det er ulovligt at se TV

Hvordan kan du selv gi' 5 stjerner til dette tip http://www.kandu.dk/Tip16826.aspx

Læg lige mærke til at kortoververden også i dette tip gav 0 stjerner.

Citat
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 19:51

--------------------------------------------------------------------------------
jeg syntes at det Stouenberg har gjort her er FORNEMT

Han ligger sikkert på sine bedende knæ, for at få point

Det er jo for nogle svært om, man skal vælge blå eller rød stue

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-07 21:01

refi

Citat
Men - som sagt - så skal det være EXPERTER der bedømmer.....

Så skal det også være "eksperter", der skriver et tip

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 21:08

Ja - da - på deres område.....

Kandu har skam MANGE experter på forskellige områder - nok mest smalltalk...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 21:35

til Ans
den 1/11 var jeg ikke klar over at P2P siderne var ulovligere
hvis du læser det hele rigtig og forstå, hvad de gør
for mig er det klart at de ikke har læst og forstået ret meget, ved at henvise til et link der ikke har noget med TV-guide at gøre

indsat
kontoververden og satellit henviser til et tidligere link, "måske dette" link
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=3131?=sports
Hvis det er et tip, så ser vi snrt TV-guiden copy pastet herinde

jeg har ikke set Stouenberg på knæ, jeg ved ikke hvad du hentyder til, måske vil du forklare lidt nærmere
jeg kan godt lide salige J O KRAGH`s "man har et standpunkt til man tager et nyt"
hvis man har lavet en fejl, hvorfor så ikke indrømme det
ANS prøv lige at læse og det hele rigtig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-07 21:42

Kandutter bliver ALDRIG enige om hvorvidt tip' skal bedømmes på den ene eller anden måde, og af hvem..

Rød eller blå stue, ved jeg sq ikke, men fjerner lige fluebenet her, så kan i diskuterer lige til dommedag hvis i har lyst --- hvornår er det dommedag ---

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 21:45

Det ved du når spørgsmålet lukkes

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 21:46

jeg er næsten ligeglad med bedømmelse, men det irriterer mig at folk beømmer uden at læse hvad de bedømmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-07 22:02

Ahhh...

Det er vist heller ikke generelt - det sker YDERST sjældent.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-07 22:34

Citat
ferik

Dato : 12-12-07 21:46

--------------------------------------------------------------------------------
jeg er næsten ligeglad med bedømmelse, men det irriterer mig at folk beømmer uden at læse hvad de bedømmer

Så siger/skriver jeg det på denne måde

"Det irriterer mig, at de brugere, der skriver et tip ikke tror, at den bruger der bedømmer tippet ikke har forstået det."

ferik, du kan da ikke være dommer for om brugeren har forstået det eller ej.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 22:51

Til ANS
selvfølgelig må folk skrive og bedømme hvad de vil
indsat
"Hvis det er et tip, så ser vi snrt TV-guiden copy pastet herinde"
i det tip de henviser til var der jo ikke nogen TV guide
hvis ikke du, vil læse og forstå det, kan jeg ikke gøre mere

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 12-12-07 22:58

Tak for svaret Stouenberg.
det sjælden i dagens Danmark at folk vil indrømme, at de har lavet en lille fejl
der er nogle der mangler, at gå ind her, men det er måske deres dårligere samvittighed, eller måske har de ingen
jeg syntes at det ærgelig, hvis vi pr, næsten aumatik skal bedømme TIP, uden at læse eller forstå hvad det er

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-07 23:08

Citat
der er nogle der mangler, at gå ind her, men det er måske deres dårligere samvittighed, eller måske har de ingen

ferik igen bedømmer du brugerne. Du kan da ikke forlange at de brugere, der har bedømt dit tip også skal deltage i din "hulketråd"

Citat
Tak for svaret Stouenberg.
det sjælden i dagens Danmark at folk vil indrømme, at de har lavet en lille fejl