/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cyklisk redundanscheck
Fra : scrubber
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 09-12-07 15:15

Hej !!

Jeg får beskeden cyklisk redundanscheck når jeg vil overføre nogle større filer fra min gamle computer som ikke kører USB 2,0 (den er vel 8-10) til min nye computer. Havde en stak filer liggende på usb'en som så skulle lægges ned på min nye Computer. Dog var det kun halvdelen af et samlede antal filer jeg kunne overføre. Filstørrelserne var på mellem 100mb og 700 mb og det var lidt tilfældigt hvad den ville og ikke ville.

Kan det give problemer når man overfører data mellem en gammel og ny computer og usb stikket er 2,0 ??

mvh scrubber

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-12-07 15:25

Det lyder ikke som et problem ved overførselen, men snarere at de gamle filer er i udu.
Kan du læse eller på anden måde bruge filerne på den gamle PC?
Selv om du kan det, kan der godt være dele af filerne, som normalt ikke bruges, men som når de skal overføres til et andet sted bliver opdaget som værende defekte.
Jeg tror desværre ikke, at du kan gøre noget ved det
leob

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-07 15:47

Normalt er fænomenet at størrelsen eller check summen af de filer der skal overføres ikke stemmer overens med den sum de rent fysisk har. Det forekommer mest ved cd/dvd drev når laserhovedet begynder at være defekt. Eller skiven er godt ridset

Men prøv lige at søg på det samme herinde der er flere tråde om det samme, men som jeg husker det er det mest ved skiver det har drillet.

se også her http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-62215.html eller søg selv efter mere.

Desværre tror jeg ikke du kan gøre så meget.
Kan du forresten læse filerne fra usb sticken uden at overføre dem.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 09-12-07 15:52

Det er lidt svært at sige da disse store filer er pakkede !

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-07 15:56

Du har vel ikke tilfældigvis en anden pc hvofra du kan prøve. Man ved jo aldrig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-07 16:04

Hvis det er pakkede filer er det fløjtende underordnet om de virker eller el - bare pakningen er i orden.....

Så det er nok der det er gået galt.....

Prøv dem een ad gangen - kører det må du jo nruge den tid det tager.....

Fejlen kan også ligge i at det er forskelligt filsystem og "mængden" dermed går i udu......

Så - stille og roligt - så kører det for dig - som thansen ville sige......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-07 16:12

Enig med refi. Du skal tage en ad gangen og ikke lave andet på pcen samtidig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-07 16:37

Forstår ikke helt hvad du mener.
Usb er et interface. Det er ikke noget man kan have filer ligende på.
Men du kan tilslutte forskellige slags lagermedier via usb, som cd-rom, eller en harddisk.
Hvad bruger du ?

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-12-07 21:11

Hej.
Er enig med foranstående, men afhængig af dit styresystem på den PC, du har filerne på, vil jeg prøve at køre en shkdisk (Win XP: Stifinder, højreklik på det drev, du har filerne liggende på, egenskaber, funktioner, UNDERSØG NU).
Er din gamle computer en Win 98, væger du START, ALLE PROGRAMMER, SYSTEMVÆRKTØJER,SCANDISK - husk at sætte flueben ved reparer automatisk).

Det tager sin tid at gennemføre undersøgelsen af drevene, og i XP skal du genstarte for at undersøge, så sæt computeren i gang, inden du laver, og seenre drikker kaffe.
Håber, projektet lykkes.
VH Leif

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 00:56

Citat
Normalt er fænomenet at størrelsen eller check summen

Citat
cyklisk redundanscheck

Er NÅR DU førsøger at kopiere noget du har/ IKKE har____________

ÅBEN HVER MAPPE FOR SIG SELV
OG OVERFØR INDHOLDET, ) = I EN MAPPE DER SELVFØLGELIG
HEDDER DET SAMME.
OG DU KAN GØRE DET, ellers opgiv det.
Så enkelt og dog SÅ SVÆRT.

Kommentar
Fra : fuck123456789

Dato : 10-12-07 00:59

Citat
Kan det give problemer når man overfører data mellem en gammel og ny computer og usb stikket er 2,0 ??

nej OG HELLER IKKE det du taler om.

Men__det kan være der er begrænsninger, på din PC
der gør at DU IKKE kan overføre filer/ fra andet,
uden at du omdøber mapper, eller FØRST opretter en mappe der hedder
det samme, og IKKE OVERFØRER, men KOPI´re over i mappen.

DU SKAL IKKE GVE MIG POINT DA JEG IKE ER HER I MORGEN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-12-07 09:40

Du finder på mange sjove ting - Disken

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 27-12-07 19:22

Tak for svaret Fijala.