/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd uden lyd
Fra : samarit1
Vist : 454 gange
97 point
Dato : 08-12-07 21:48

Hej
ville lige høre om nogen kan hjælpe.
Jeg har lige fået en anden computer og i den forbindelse var det et dvd drev med, billet er fint men den der lyd kommer ikke medhar prøvet at instalere samtlige fremviserprogrammer WM actual men lige meget hjælper det. jeg hat ligeledes kigget lydkort igennem uden at det hjalp synderligt.Så opgraderede jeg mediaplayer men det hjalp heller ikke så nu er jeg så småt ved at gå tør for idder.

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 08-12-07 21:52

Måske mangler der en ledning fra DVD drevet til bundkortet.
Der skal være 3 ledninger.
1) strøm
2) Fladkabel
3) Lydledning

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 08-12-07 21:55

næ nej jeg glemte at skrive at den fint afspiller alm. mp3 og ander lydfiler

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 08-12-07 21:59

Kan den afspille en musik CD? Altså over PCen ikke bare i jackstik på front.

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 08-12-07 22:00

ja det kan den

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 08-12-07 22:14

OK Hvad med lydindstillinger
Jeg har en indstillingsmulighed på iconerne nede i højre hjørne
og så er der en lydindstilling på de fleste afspillere.

ellers kig her
http://support.microsoft.com/kb/811982/da
afsnittet: Fejlfinding af dvd-afspilning

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 08-12-07 22:16

Ja og så i kontrolpalel lyde og lydenheder

Kommentar
Fra : samarit1

Dato : 08-12-07 22:22

alt kontroleret igen lyd ok på musik ingen lyd på dvd men fint billede

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 08-12-07 22:51

Har du prøvet med forskellige DVD skiver

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-07 23:37

Prøv at se efter, om det program du afspiller DVD'er med, skulle have nogle lydindstillinger som griber ind, og forhindre lyden at nå hele vejen igennem.
Ofte har sådanne programmer en seriel lydforløb. (Det er som med el, at der skal både være tændt for lyskontakten og hovedafbryderen, før det kan lysne for dig!)

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 97 point
Dato : 09-12-07 00:33

Jeg havde problemer med min dvdafspilning på den bærbare så instalerede jeg denne afspiller så var alt i orden http://www.pcworld.dk/download/56/1434 håber det også kan hjælpe dig
Mvh og god jul Suno

Godkendelse af svar
Fra : samarit1

Dato : 09-12-07 11:11

Tak for svaret Sunowich. du får alle de point jeg kunne disponere over. maskinen kører.