/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tid efter fotofælde med bøde?
Fra : hvassk
Vist : 6450 gange
20 point
Dato : 05-12-07 22:42

Så et rødtblitz da jeg kørte og kan muligvis være mig. Hvor lang går der normalt før man ser en bøde?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-07 22:49

Ca indenfor en måned, men de er de vil igang med julefrokosterne, altså tjekke bilisterne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-07 22:50

Men NU er de vel -- skulle der stå

Kommentar
Fra : geu

Dato : 05-12-07 23:01

Fotofælder skal du have bøden inden for en uge, muligivs der kan gå lidt længre her i julen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 05-12-07 23:04

Jeg ved der kan gå op til en mdr, for sidste år sendte jeg sønnen ud efter et juletræ, på vejen ud, så han blitzen, han blev temmelig muggen, for han syntes ikke han havde kørt for stærkt, det viste sig efter ca en måned, at han ikke fik en regning, men ham bagved fik, og pudsigt nok var det en af sønnens kammerater

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 05-12-07 23:33

Vi har prøvet at være fotomodeller en enkelt gang og der gik hele tre uger før vi blev præsenteret for resultatet....og det var ikke omkring nogen højtid men bare en helt almindelig dag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-07 23:39

Ja ventetid er noget ulideligt noget

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-12-07 01:34

Det er heldigvis ikke altid at billedet er så tydeligt, eller helt entydigt hvem der kørte for stærkt.
Med flere biler i feltet, gør man ikke mere ved sagen.

Så du kan jo håbe på aldrig at høre noget til den sag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-12-07 01:35

Dagen efter forsyndelsen kom landbetjenten med fotoet, det lignede ikke mig og var det heller ikke, pigen som havde lånt bilen, havde ikke nået at orientere mig, så jeg blev noget forbavset over besøget, og den unge dame fik at vide at det ikke var en racerbil hun lånte af mig

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-12-07 06:40

For noget tid siden oplevede jeg det samme. Efter et stykke tid ringede jeg til politiet i Vejle som havde med fotofælder at gøre. Normalt får men besked senest 1 måned efter. Hvis jeg ikke høre noget er det fordi billedet ikke er tydelig nok til at de kan læse nummerpladen. Jeg slap med skrækken, men i dag er der næsten ingen der slipper p.g.a bedre fotoudstyr og diverse filtre.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-12-07 07:16

Hvis blot nummerpladen er synlig, så kommer den en hilsen. Ejeren af bilen pligt til at oplyse hvem der førte bilen i gerningsøjeblikket, hvis det ikke er ejeren der førte bilen. Oplyses det ikke, bliver man retsforfulgt, og indkaldes evt. til en identifikation hvor identiteten på føreren søges fastslået.

Jeg blev på et tidspunkt også blitzet, og der gik 3 uger før jeg modtog en "hilsen" fra politimesteren.
Jeg var lodret uenig i hastighedsmålingen, kontaktede både en advokat, politimesteren, og dem fra kontoret der udsender "hilsenerne".... alle som en sagde, at der skal ualmindeligt gode grunde til at man kan vinde en retssag. Du skal f.eks. kunne sandsynliggøre, at skiltningen på stedet var så ringe, at du ikke havde en reel mulighed for at kende begrænsningen (hvis der altså er tale om en "skiltet hastighedsbegrænsning") - ret svært hvis strækningen iøvrigt er i dit nærområde eller på en strækning som du dagligt/ofte benytter, eller at du kan BEVISE at du ikke kørte for stærkt. Hvordan gør man lige det?
Jeg fik også at vide, at i hele regionen der dækker midt- og vestsjællands politi, samt sydsjælland og lolland-falsters politi, var der INGEN der endnu havde vundet en retssag...

- så jeg valgte at bide i det sure æble, og modtage et administrativt klip i kørekortet...

Godkendelse af svar
Fra : hvassk

Dato : 06-12-07 10:00

Tak for svaret Nordsted1.