/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kennex Dvd afspiller der "støjer"
Fra : Bragesvej
Vist : 390 gange
10 point
Dato : 11-02-03 21:48

Hvordan kan det være at min kennes dvd adspiler støjer (når den er tændt gå kennex prøve billedet ind i min tv kanaler).

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 10 point
Dato : 12-02-03 00:31

Dit TV er indstillet til automatisk at skifte til AV.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-03 11:06

Hvordan har du tilkoblet den?

Bedste måde at tilkoble en DVD er via scart-stik. Allerbedste resultat får du hvis du har en RGB indgang på dit TV og Kennex'en kan understøtte dette (det kan de fleste), næstbedst er det hvis du bruger S-VHS (det kan næsten alle TV og alle DVD'ere). Tredje bedst er alm video signal. Hvis TV'et understøtter ovenstående er det et spørgsmål om at anvende et fuldkablet scart-stik. Resten foregår på DVD'ens menu + tv'ets menu.

Ringeste tilkobling (den jeg tror du har brugt) er tilkobling via antenneledning. Hvis du har brugt denne (og har støj) skal du antagelig flytte DVD'ens udgang lidt (der sidder et lille potentiometer på bagsiden hvor du kan flytte kanalen ganske lidt) - det plejer at hjælpe - både på videoer og så fremdeles.

Så fedeste tilkobling er via scart (ingen antenne ledning skal/må puttes i DVD'en). Så skulle det du'!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-02-03 11:45

Ja, jeg har tilsluttet det via et scart kabel, og når jeg så tænder på fjernsynet trykker jeg på av knappen på fjernsynet´s fjernbetjening og vupti....men ser jeg på en anden kanal (feks Dr1)og tænder for min dvd, ja så springer den automatisk over på dvd!....er det ok nok?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-02-03 11:59

Som sagt, er det fordi du ikke har fravalgt at tv'et automatisk skifter til AV. Der må være et menupunkt, hvor du kan slå auto funktionen fra. Hvad er det for et TV?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-03 12:06

Det lyder sgu da meget rigtigt! Og billederne går ikke "oveni" hinanden eller skaber striber og hop?

Du har forhåbentlig ikke antennen med igennem kennex'en, vel?

AV-indgangen på dit TV - vælger den video-indgangen eller en kanal? Check det på TV'et. Som sagt, kan du vælge RGB - gør det, næstbedst S-VHS, og godt = AV.

Jeg har en 28" Sony 100 hz. Da jeg satte min dvd (phillips) til var billedet ellers rigtig godt. Efter lidt pilleri fik jeg så skiftet til S-VHS og billedet blev om muligt endnu klarere. Efter endnu mere læseri, fandt jeg det med RGB'en og billedet blev nærmest som et maleri - altså totalt flimmerfri og ingen krimskrams selv ved rene røde farver og stærk konstrast. Faktisk måtte jeg pudse mine briller et par gange. Sjovt var det at pludselig blev fotografernes "fokus-fejl" nådesløst afsløret - specielt på Road House (Patrick Swayze).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-03 12:08

Ice, det er ikke alle TV du kan slå det fra i. Så skal du gå ind og klippe et ben i scart'en (men jeg kan ikke huske nummeret)

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-02-03 12:12

Du har forhåbentlig ikke antennen med igennem kennex'en, vel?
Nej det har jeg ikke!
Må ind og kigge i menuen, mon ikke også det kan være fordi det er et biligt scart kabel til 40kr
har hørt at et godt kabel skulle gøre underværker!

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-02-03 12:20

Så har jeg været inde og kigge i menuen,
ved scartoutput kan jeg vælge Composite,Rgb,Ycbcr,Jeg har valgt Composite (det stod den til da jeg købte den)
Er dette valg ikke godt nok, vis ikke så kan jeg jo vælge Rgb,men kræver det ikke et andet kabel?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-02-03 12:22

Lad endelig være med at bruge flere hundrede kroner på et nyt kabel, det er fis i en hornlygte og har intet at gøre med om fjernsynet skifter til AV automatisk.....

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-02-03 12:57

Men har jeg ellers valgt den rigtige løsning (Mest optimale) "Composite"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-03 13:01

Ice har ret, du vinder stort set ikke en fis ved kablerne, andet at du letter din pung. Men, hvis kablet er "fuldkablet" er det ok. Hvis du kan skille det ad, se hvor mange snore der er bundet på. Skal du have superkabler karæver det du selv køber løse stik og lodder kabler på. Så kan du bruge kabel der impendansmæssigt, afskærmningsmæssigt osv er "født" til lyd og billede, altså hver sin slags kabel - det duer, men kræver du kan lodde (og vil).

og som sagt - skiftefunktionen er stort set med i alle kabler - billige som dyre.

Når du prøver RGB, skal du huske også at komme ind i DVD'ens menu (der kan man også vælge).

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-02-03 13:03

uuupppss. Husk at fjernsynet skal kunne "spise" RGB. Selv et billigt scart er normalt fuldkablet.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 12-02-03 13:05

Øhee...Hvordan ser et RGB Kabel/stik ud, jeg har kun Scart stik og antennestik på mit fjernsyn, kan det så køre med RGB.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-02-03 08:24

Normalt kan RGB signalerne overføres via scart - så igen "normalt" er det bare et scart-stik. Visse monitorer kan også køre med tre separate stik - hvis ikke jeg husker galt - bnc stik. RGB betyder RED GREEN BLUE som er de tre grundfarver.

Vil du vide hvad der er hvad i et scart, så se http://www.abmedia.dk/video/scart.htm

Om fjernsynet "spiser" RGB kan jeg ikke vide. Jeg ved ikke engang hvilken tp TV du har. Normalt kan de store "dyre" 100 hz tv tage RGB. Men næstbedst S-VHS giver altså også ok billeder. Hvis du har RGB kan du normalt se i den del af menustrukturen på TV'et hvor du programmerer stationer ind.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 01:10

Jeg har et kennex tv

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 08-03-03 01:21

Ok, mente nok, at jeg kendte navnet. Ahaaa, det er hér fra!