/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kennex Dvd afspiller, Dolby 5,1
Fra : Bragesvej
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 11-02-03 12:23

Jeg har købt mig en kennex Dvd afspiler 22k5, der stå i manualen at den spiller Dolby AC-3, betyder det den ikke spiler Dolby 5,1 ? eller hvad? og er det skidt?

Mvh Peder

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-03 13:16

Jeg har en 22k4, købt for ½ år siden og jeg går ud fra, at det er stort set samme model bare et andet kabinet.

Den afspiller fint både DTS og Dolby Digital eller med andre ord, alt hvad der kan køres igennem en forstærker, der understøtter formaterne, det kræver sådan set bare et optisk kabel fra DVD til forstærker. Der er vel optisk udgang i din afspiller.

Jeg har været yderst tilfreds med min maskine, hvad har du givet for din?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-03 13:18

Dolby Digital er det samme som Dolby 5.1

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-02-03 17:38

Til IceCap Jeg har givet 899 for 2 måneder siden(Kvickly Extra) Modelen er en sølvfarvet "Tynd model" jeg er også rigtig glad for min den hakker aldrig, selv ikke når den kører slidte skiver!

Men tilbage til spørglsmålet ang dolby,
AC-3 er det samme som 5,1 eller hur?

Ja det er optisk udgang på min,men min er kun forbundet til mit Tv!

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-03 18:33

AC-3 og Dolby Digital er det samme, 5.1 betyder, at lyden er i 6 kanaler. Venstre-, højre front, center, venstre-, højre baghøjtaler og subwoofer. Lyden er også i stereo på baghøjtalerne.

Men du har ingen gavn af det med mindre du har en forstærker, der understøtter formaterne........ Hvis du "kun" har en af de ældre med Prologic, kan du da bruge den, men ellers få dig en rigtig digital fætter med optisk indgang, så får du det fulde udbytte.

Jeg har en Sony med 100w i hver kanal, købt i Electric City for ½ år siden til kr. 2300 på udsalg, den er super.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-03 18:35

Se mere her forresten, og jeg slap kr. 979,- for min... http://www.dolby.com/digital/diggenl.html

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-02-03 19:44

Hej IceCap Tak for det fine svar,
Ok jeg har ikke sådan en forstærker som du skriver om,
for den er jo kun forbundet til mit tv via scarth kabel,

Med den afspiler sku da i stereo ikke?

Mvh Peder

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-03 20:10

Jo jo jo, det gør den da, hehe. Men en dag skulle du få dig surround, det er helt vildt fedt!!! Jeg har lige genset The Matrix for første gang i 3 år her i eftermiddag, og jamen jeg mangler ord for hvor fed lyden er i et godt surroundanlæg. Det kan lade sig gøre at anskaffe for under 5k - uden at gå for meget på kompromis med kvaliteten. Se efter gode tilbud hos de store elektronikvarehuse!!

Mvh Hans Henrik

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 11-02-03 20:12

Tak for de fine svar,
Ang Kennex dvd afspilere kan man se tekniske data gerne med billedet her på nettet?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-02-03 20:43

Har søgt, men ikke fundet noget. Se i brugsanvisningen, der skulle være tekniskedata der......

Kommentar
Fra : pcras

Dato : 01-06-03 12:30

kan man gøre en baze hts-6500 kodefri?