/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Teksturer
Fra : WinXPeter
Vist : 957 gange
134 point
Dato : 28-11-07 22:14

Hej

Jeg har for et stykke tid siden fået en cykel der hedder Photoshop og nu er jeg ved at lære at cykle.
Med andre ord er jeg ikke helt bekendt med programmet endnu.

Jeg har lært alt det grundlæggende som at indsætte mit ansigt i et Supermand billede, pille tørklædet af en politiker og få gjort Hammershus præsentabelt til en salgsannonce.

Nu er jeg så nået til Filtre og Effekter. Det virker også fint med de medfølgende ting.
Jeg ved også godt at man kan få diverse plugins til Photoshop.

Mit spørgsmål er om tekstur.
I Photoshop kan man bruge Glasmosaik, Korn, Krakelering og et par andre, og det virker fint.
Jeg har imidlertid set at når man søger på " Texture " findes der et hav af forskellige teksturer, det være Mursten, Printplader, Spagetti og alt andet mellem himmel og jord. Når man downloader dem får man bare et almindeligt jpg billede.

Hvordan bruger folk disse billeder til tekstur og kan de bruges i Photoshop ???

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 144 point
Dato : 28-11-07 22:20

det er bare nogle folk har lavet.
du kan downloade texture-plugins bl.a. herfra:
http://www.thepluginsite.com/resources/freeps.htm#patterns

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-11-07 22:46

OK, tak

Jeg kan godt se at der får jeg en fil med ned der hedder .8bf
Har kun lige downloadet den og har ikke set på den endnu.

Men det er da utroligt at der findes i milionvis af sådanne textures på nettet der kan downloades hvis man ikke kan bruge dem til noget.

Ved søgningen står der ud for nogle af siderne " free for personal and commercial use! " men der kommer kun et .jpg billede ned når man downloader ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-11-07 23:42

Jeps, så har jeg lagt filen i den rigtige mappe og fundet og prøvet den i Photoshop.

Jeg vil så indstille min søgning efter Textures og koncentrere mig om Plugins.

Hvem ved, med det udstillingsmarked der er for Textures (.jpg-billeder) kan jeg måske en dag få en skål spagetti eller et gammel bildæk på nettet.

Godkendelse af svar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-11-07 23:43

Tak for svaret hcma.