/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IRQL fejl eller fryser bare!
Fra : badassjuncker
Vist : 301 gange
200 point
Dato : 11-02-03 00:25

Hej Gutter.

Jeg fatter INTET af det problem jeg har for tiden. Det giver simpelhen ingen mening!!!

Min PC går ned. Fejlen kommer på forskellige tidspunkter, lige meget om pc´en er hårdt presset eller bare står.
Nogen gange fryser den, nogen gange genstarter og nogen gange rebooter den.
Fejlen kan endda komme under installationen af windows.
Nogen gange kommer den med BSOD med beskeden "IRQL not less or even" og med henvisning til en driver fil...
den skifter gang for gang. Altså udelukker jeg en IRQ/driver fejl.
Desuden har jeg brugt udelukkelses metoden.
Tog alt ud og installerede det lidt efter lidt.
Det eneste jeg ikke har prøvet at udskifte er nu cpu´en og selvfølgelig bundkortet.
Jeg har prøvet ALLE indstillinger i bios, samt opdateret den til den nyeste version.

Jeg HAR allerede udelukket varmeproblem og ramfejl, som det jo tyder på det kunne være.

Windows XP har været geninstalleret ca. 20-30 gange nu (SERIØST)
Jeg er simpelthen ude og skide her.

Men fejlen startede faktisk omkring der hvor jeg installerede mit nye audigy 2 kort.
Men det har jeg prøvet at pille ud... så det kan ikke være det.

Hardware info:
CPU: Intel P4 NORTHWOOD 2000 400FSB
Grafik: Creative Geforce 4 TI 4600
Bundkort: Asus P4T-E
Ram: 2 x 256 RDRAM 800 mhZ
Harddisk: Maxtor fluid 120GB 8mb cache
Kabinet: Cheiftek Scorpion (340 watt)

Altså... er der nogen den kender det her problem? Så PLEASE help me!!! IM going nuttz!!

Kommentar
Fra : cad

Dato : 11-02-03 03:57

Denne fejl dækker over en hel stribe generelle fejl. De findes alle i hardwaren og ikke i softwaren.

evt. løsning : Isæt de forskellige kort så langt fra hinanden, som man kan. Brug f.eks. kun hver-anden/ hver-tredie slot.
Det vil frigøre yderligere irq-adresser.genstart derefter flere gange. (Start med fabriksindstillingerne i bios- der kan altid ændres på det senere.)

en evt. anden løsning: isæt de forskelligekort så langt fra hinanden og genstart. gå ind i systemgendannelse og gendan systemet til et punkt, før man installerede det ny lydkort. det var nok det jeg ville have gjort, istedet for at geninstallere 20-30 gange.

håber det virker ;- =

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-02-03 04:03

Hej "BadAssJuncker"

Har du prøvet at slå avanceret strømstyring fra?

Det er mit gæt på problemet...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-02-03 12:07

Jeg haved osse en fejlmedelse der kom op ustandselig,under win98 men ikke i linux,så efter skift til xp
er det problem hørt op.så du kunne osse prøve et andet styresystem.

Men måske en bios opdate,hvis der er nogle til dit bundkort.

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 11-02-03 19:55

Tror at dit bundkort er defekt på AGP porten... Da jeg har hørt mange fejl erklæringer på ASUS P4T-E omkring AGP porten...

Kommentar
Fra : badassjuncker

Dato : 11-02-03 22:46

Hej gutter.

Nu har jeg selv løst problemet.
Jeg fik fat i en anden cpu, som jeg kunne låne.
Og ganske som jeg frygtede!!!!
Noget er sket som har svitset mine ram og min cpu samtidig... så de er BEGGE defekte....FUCK noget lort.
Nu skal jeg sende den ind til ITbutikken og vente en måned!!!

Hvordan fordeler man pointne ud...

Kommentar
Fra : badassjuncker

Dato : 08-09-03 11:56

Opdatering. Ja det tog så 2½ måned.