/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Ørkenrotter og katte??
Fra : Kapaya
Vist : 783 gange
15 point
Dato : 28-11-07 12:07

Hejsa...

Jeg kunne godt tænke mit at høre fra folk der har erfaringer med katte der lever sammen med ørkenrotter eller andre små gnavere. Grunden er at jeg har to ørkenrotter stående i et bur inde i stuen...og nu vil jeg rigtig gerne have mig en kat!
Spørgsmålet er om det nu også går, når jeg har de to små pus? Jeg ønsker ikke at de skal lide bare fordi jeg vil have en kat, de kom trods alt først.
Så jeg ville rigtig gerne høre fra jer som har erfaring med katte og ørkenrotter eller andre små gnavere.
Det jeg jo allerhelst ønsker er at høre om de gode råd til hvordan I får det til at fungere, da jeg rigtig gerne vil have mig en kat...

MVH.

Kapaya c",)

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-11-07 12:12

- det er jo bare en alternativ måde at fodre på...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-11-07 12:17
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-11-07 12:17

eehhm - fik du ikke svar nok her ? http://kandu.dk/Spg113087.aspx

ikke mere herfra

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 28-11-07 12:22

jeg fik gjort et eller andet så det lukkede.. har man ikke lov til at være lidt computerspasser bare en gang imellem, thi hi... men hvis det generer jer, så lad dog vær med at skriv

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 28-11-07 12:24

Undskyld for mit sure opstød, jeg synes bare at tonen på denne sidde er meget hård, og det smitter desværre af på mig.. Jeg forventede reelle og brugbare svar og det eneste jeg får er lorte beskeder... Jeg har fået ét svar der var sødt besvaret som kan bruges og det takker jeg for.. jeg kunne bare godt bruge flere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-11-07 12:36

Nu er der nok nogen der påstår, at der er forskel på katte.....men nu vil jeg så påstå, at alle katte, der bare har en lille brøkdel af deres naturlige jagtinstinkt i behold, ville finde et bur med "to gange flæskesteg" ganske interessant.

Katte kan stresse sådan nogen små størrelser ihjel, i deres uophørlige forsøg på at få fat i byttet.

Væltede bure når katten angriber, springer op på buret, ligger og roder med poter/ben ind gennem tremmerne...måske er de heldige at slå en enkelt klo i, når det lille dyr forsøger at gemme sig......men den ene klo, kan skade så meget, at dyret ikek overlever.

Nogen få katte vil dog efter en tid indse det håbløse i situationen og minimere fangstforsøgene.....afhænger også en del af hvad katten ellers har at fordrive tiden med.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-11-07 12:40

Hej
Nu er jeg mest katteinteresseret. Men før jeg fik katte tænkte jeg på at have en chinchilla og eller nogle fugle. Jeg viste dengang, at jeg ville få kat på et tidspunkt, så jeg undersøgte, om det kunne gå an, at have begge dele, inden jeg begyndte, at se nærmere på en chincilla.
Så fandt jeg frem til, at det nok ikke er så godt, da katten måske nok ikke vil æde den og måske endda være lidt ligeglad, men til gengæld ville chinchillaen være panisk og dødsensangst når katten var i nærheden. Det syntes jeg ville være for synd.
De katte jeg har nu finder af og til en mus udenfor, men de dræber den ikke, tilgengæld kan de holde den under opsyn i timevis og af og til tjatte til den. Al den tid forsøger musen at holde sig skjult, ved at trykke sig ind i et hjørne eller ligende. Forsøger den at løbe, skriger den når kattene følger den. Så det er ren tortur for den, selvom den ikke lider fysisk overlast.
Derfor vil jeg mene, at det er synd, at have katte og kattens naturlige byttedyr, under samme tag, også selvom de er i et bur. Måske, hvis de var i et bur, hvor de ikke kunne se katten, men det ville måske kræve et lidt større bur, da de jo mister noget udsyn til omverdenen og det derfor føles mindre.

Kommentar
Fra : Kapaya

Dato : 28-11-07 18:46

Min niæce har to chincillaer og to katte... Chincillaerne står dog på hendes værelse og kattene er mest i stuen, men af og til er katten på hendes værelse, og det ser altså ikke ud til at chincillaerne stresser over det... men det er også et noget større dyr end end ørkenrotte...

Kommentar
Fra : Mondo_Flip

Dato : 13-02-08 00:11

Jeg har Ørkenrotter og kat.. det går helt fint de skal bare lige vænne sig til hinanden, men nu er der INGEN problemer... Kan anbefale at have ørkenrotterne i et akvarie...

Hilsen Mondo