/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Billede mappen i fortrukne ??
Fra : muldvarpen2
Vist : 520 gange
20 point
Dato : 26-11-07 20:16

Pænt Gódag, jeg har flyttet alle mine billeder fra C-drev til mit D-drev. Før jeg gjorde dette kunne jeg gå ned i start og åbne mappen i billeder. Dette er ikke muligt længere, da den åbner min gamle mappe på C drevet. Hvordan gør jeg min billede mappe på D-drevet til min !master"
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : svendib

Dato : 26-11-07 21:04

Den mappe der hedder Billeder findes under dokumenter så den finder du under C: højst typisk.. hmm kan ik se andre veje end og flytte den os med over i D:

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-11-07 22:28

start - kør - regedit
søg efter "My Pictures"
Ret indholdet af "My pictures ved at klikke på teksten my pictures i højre side..
i stedet for : C:\Documents and Settings\brugernavn\Dokumenter\Billeder
indsætter du den nye mappe fra D hvor de ligger.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 20 point
Dato : 27-11-07 05:49

Man kan gøre det ved at flytte sine dokumenter(også en god ide)f.eks, lav en mappe på dit D: drev f.eks. "Dokumenter"
Gåt til START>højre klik på Dokumenter>egenskaber>flyt>
gennemse(browse)frem til mappen "Dokumenter" som du har oprettet på D:(du kan også oprette mappen i browser vinduet>opret ny mappe)>Anvend>ok,husk at sige ja til at flytte
indholdet fra den gamle placering til den nye(dt kan man nemlig unlade)

Nu peger alle genvejene til den nye placering(til alt der ligger i dokument mappen)inklusiv dine billeder.
Skal du formaterer af en eller anden grund så gør du bare
det samme(henviser til den mappe du lavede på et tidspunkt)og du har alle dine gamle filer igen som
det var før format.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-07 05:53

og placeringen af mappen bliver den samme i explorer(stifinder)som den hele tiden har været,i toppen.

Godkendelse af svar
Fra : muldvarpen2

Dato : 30-11-07 19:33

Tak for svaret Manse9933.