/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Skærm-problemer
Fra : Stronzo
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 26-11-07 19:33

Hej folkens..
Jeg sidder her med et mini mini mini skrivebord og der er kun plads til 2 bærbare og ikke 1 bærbar og min stationæres 19'' skærm (i princippet så kan den godt være her men det vil give totalt dårlig stilling at sidde i og jeg ville ikke kunne have bærbaren klappet op samtidig med.

Så først:
Er det muligt at få skærmbilledet fra den stationære over på bærbaren eller er det kun omvendt?

Andet:
Og hvordan kan det gøres? Evt, med et s-video stik? Eller en mere simpel måde?

På forhånd tak...
oznortS

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-07 20:01

I princippet kan man lave noget hvor den ene fjernstyrer den anden og også overfører billdede via et netværk. Men det bliver kringlet og langsomt.
Glem det !

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 26-11-07 21:54

fjernstyring af den stationære vil ikke være noget problem og du kan gøre det simpelt, via VNC styrring. Det er simpelt, nemt og hurtigt at bruge. Du kan finde VNC her: http://www.realvnc.com/cgi-bin/download.cgi

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 27-11-07 16:09

Misteryman @ Ska der bruges internet? For internettet på min laptop virker ikke.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 28-11-07 19:01

nej, det skal du ikke. Du skal bare have et LAN-netværk

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 28-11-07 22:08

Kan du så ik lige forklare mig det :D

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 29-11-07 17:06

Et LAN-netværk, er et lokalt netværk. Det vil sige at dine to computere en sat sammen i en hub, eller i en router. På denne måde er de to computere i stand til at "tale" sammen. VNC- skal installeres på begge computere. Via VNC-programmet, vil den ene computer på denne måde kunne "kigge over skulderen" på den anden computer. Populært kaldet fjernkontrol.

Du kan også bruge MSN til fjernkontrol, men det er meget langsomt i forhold til VNC.

Hjalp det lidt?

Kommentar
Fra : Stronzo

Dato : 29-11-07 17:12

Måske, må se om det virker når jeg får installeret VNC på den anden computer.
Men virker usandsynligt da man jo ska køre en server på den ene for at den anden kan oprette forbindelsen...
vi får at se.