/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO Black Magic
Fra : Spotbot
Vist : 1546 gange
100 point
Dato : 21-11-07 15:35

Jeg undrer mig lidt over at min PGO stiger i omdrejninger efter ca 60 km/t. Skiven er fjernet..
Kan se på variator dæksel og blæserhjul/remskive, at kileremmen kører helt ud.. så hvorfor kan den ikke køre rent efter 60 km/t men bare stige i omdrejninger, så ved 75 lyder det helt skørt med alle de omdrejninger

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-07 17:36

Det er helt normalt på stort set alle scootere at det sker.
De er nemlig monteret med en for lav gearing.
Dette gøres for at give bedre optræk, længere levetid for koblingen og for at begrænse topfarten, så der ikke er så mange der slår sig selv ihjel på dem.
Du kan løse det ved enten at sætte en god tunudstødning på, en dyse 85 i karburatoren og lettere ruller, eller ved at skifte gearingen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-07 11:09

Når remhjulet og varioen, er kørt helt "ud"(60km/t), så kan knallerten kun øge hastigheden, ved at tage flere omdrejninger. Og den har jo åbenbar kræfter til at gøre det, så din knallert kan godt tåle at få sat en primær gearing på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 26-11-07 20:27

Gode svar, hvilken gearing ville så være passende?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-11-07 20:20

hvis den stiger fra 60kmt i omdrejninger og op til 75kmt, det er en stigning på 25%.
Derfor må den kunne træække en 25% gearing.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 30-11-07 21:49

Okay, men nu har jeg aldrig rodet med gearing, så du kan vel ikke finde en guide eller lignende, eller forklare hvordan det gøres.. jeg ved godt hvor gearingen sidder, bare ikke hvor man skal skifte den

Nu ikk noget med at skrive man skal holde fingrene væk så, for man skal lære det jo...

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-07 13:24

http://www.stalkerzone.dk/

de har guides til lidt af hvert.

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 02-12-07 19:40

Tak for svaret NoShyGuy.