/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HP Pavillion dv2000 bærbar
Fra : Bjarkan78
Vist : 2413 gange
25 point
Dato : 19-11-07 01:28

Hej jeg er den Lykkelige ejer af ovenstående men jeg har et problem: Harddisken er placeret under der hvor venstre håndflade hviler og Harddisken bliver når man spiller alt alt for varm det er blevet værre nu hvor der er mere på HDD og jeg har prøvet at fumle lidt med et program der evt kunne styre blæseren men jeg har ikke rigtig haft held til at løse det på andre måder end med en stor stue blæser som larmer som et ondt år.

kan nogen hjælpe? har nogen erfaring på området ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 19-11-07 02:44

Du skal have mere køling på den bærbare, det er ikke godt at den bliver så varm, der kan købes en bærbar blæser, en slags underlag for computeren som der er indbygget 2 blæsere i, det må være noget for dig hjælper det ikke hvis du løfter den lidt op fra bordet, så det indbyggede køle systm kan få mere luft ? Et par små pinde eller byanter under bagenden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-07 03:11

Her er nogle bærbar kølere, du skal tillade popop på siden: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2091924

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-11-07 13:43

Jeg ville også hæve den og sørge for at den varme luft kan komme væk.
Eller som O.V.N. ekstra blæser.
For den er vel ikke stoppet til i luftkanalerne.
Det er altid nemmest at suge varme væk i stedet for at blæse den væk.

Godkendelse af svar
Fra : Bjarkan78

Dato : 19-11-07 14:31

Tak for svaret det er også noget lignende jeg har tænkt, håbede dog at nogen kunne guide mig til evt at kunne ændre speed på køleren der er indbygget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-11-07 14:43

Hvis den bliver varm, bør den køre fuld fart automatisk, og den hastighed kan du ikke hæve.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-07 00:52

Selv tak som e.c skriver, sørg for at der ikke er støv og skidt i køleren