/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil på gule plader
Fra : swarn
Vist : 1767 gange
200 point
Dato : 17-11-07 23:37

Hvis man nu køber en personbil, (Hvide plader) og får den lavet om til en på gule plader, så er det jo en anden pris, det ved godt, det har jeg undersøgt hvad det koster. Men så er mit spørgsmål hvad sker der med de ting der bliver taget ud så som sæder/seler og hvad der ellers må værer, dem har jeg jo betalt for, for det er jo kun moms og afgifter der er laver så sælger tjener vel på det, eller skal/kan man prøve at forhandle sig til noget ekstra udstyr til bilen. Håber det er til at finde ud af hvad det er jeg mener ellers må man spørge ind til det; -)

Hilsen Hans

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 210 point
Dato : 17-11-07 23:55

Det du køber er dit...

Hvis du stoppes med 4 sæder i en gulplade bil - får du en stor bøde.

Samtdig skal du vist nok også både betale momsen og registreringsafgiften...

Hvad du kan handle dig til er et spørgsmål imellem dig og sælger...
Men hvad skulle hand dog give for sæder eller i afslag for sammen. De andre biler han har til hvide plader har jo sæder og det der udtages.

Der er også noget med at der skal opsættes adskillelse, til odeling af føreplads og varerum...
mvh Ben

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-11-07 00:07

Der er noget du har misforstået.
Der er ingen velforvarede, som køber biler med hvide plader, og så får dem lavet om til gule.

Men der er nogle som køber personbil, som inden den overhovedet indregistreres med plader, bliver modificeret, så det kan ske med hvide.
Nogle får så en kasse sæder ked i handelen. Man må da gerne køre rundt med sæderne. Bare de ikke er monteret og til at sidde på, før man kommer til udlandet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-07 00:37

Hvis du nu køber en (brugt) personbil på hvide plader, så er det meget, meget tvivlsomt om den personbil kan blive godkendt som en gulpladebil, det er der ikke mange biler der kan, fordi der er nogen regler der skal være opfyldt m.h.t. varerummets størrelse, og det kan på 99 % personbiler ikke lade sig gøre.

Det vil også være fjollet at købe en hvidpladebil og så ændre den til gule plader, for der er betalt meget mere i afgift på en hvidpladebil, og den afgift får man ikke tilbage.

Langt de fleste nye biler (personbiler på hvide plader) kan du heller ikke bare vælge at få som gulpladebiler, der gælder samme regler til mål på varerum o.s.v..

Hvis du derimod mener en helt ny bil, hvor modellen er en af de få, der både kan fås på hvide eller gule plader (typisk mindre kassevogne, minibusser o.lign ), er der ikke noget med ting der bliver pillet ud.

Bilerne er monterede fra fabrikken som henholdsvis person- eller varebil, og er typegodkendt som enten det ene eller det andet.

Og der er hvidpladebilen jo så meget dyrere fordi der er betalt personbilsafgift på.

Og endelig, hvis du finder en af de få personbiler der kan godkendes og bygges om som gulpladebil, ja så bliver sæder o.s.v. pillet ud, der bliver monteret skillerum/gitter mellem førerkabine og varerum og bilen leveres som varebil, og så er bagsæder m.m. selvfølgelig ikke inkluderet i prisen, da det er inventar til en personbil

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-11-07 11:32

Til alle tre

Det handler om en ny bil, og jeg venter kun på at få den Lev.her til december, og den koster på hvide plader 186,473,00 Kr. og på gule 143,000,00 begge er med A/C, og så har jeg fået sat et armlæn på venstre sæde.
Til dova
(citat:Hvis du derimod mener en helt ny bil, hvor modellen er en af de få, der både kan fås på hvide eller gule plader (typisk mindre kassevogne, minibusser o.lign ), er der ikke noget med ting der bliver pillet ud)
Der er du helt gal på den, for der findes mange biler i dag hvor man godt kan få gule plader, så den med de 99% passer ikke. Og det er en på gule plader som jeg har købt, og den kommer hjem som en hvidplade bil og bliver lavet om inden jeg får den.

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 12:56

Du har bestilt en bil på gule plader, og det er det, du får leveret.

I dette tilfælde sparer du så 43.473 kr.

Hvorfor skulle leverandøren give dig ekstra udstyr !!!!

Det koster jo også noget, at bilen bliver lavet om. Ingen arbejder gratis.

De ting, der bliver taget ud, bliver sikkert brugt som reservedele. Du har da ikke betalt for de ting. Du har jo sparet 43.473 kr. på at få dem fjernet.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-11-07 13:27

Til ans
Der tror jeg du har fået noget galt i halsen.

(citat:Hvorfor skulle leverandøren give dig ekstra udstyr !!!!citat slut)

(citat:I dette tilfælde sparer du så 43.473 kr. citat slut) Ja jeg sparer, men sælger sælger bilen til samme pris ikke !!!

Sælger tjener da det samme som en bil med alle dele i, det er da kun moms/registringsafgifter som er mindre, og som ikke vedrøre bilens grundpris, så jeg kan ikke se hvor du vil hen med det ?

Og hvis han bruger det til reservedele, ja så tjener han på det en gang til ikke !!!

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 13:33

Kan du ikke være ligeglad med om forhandleren tjener det ene eller andet. Du får det, du har bestilt/betaler for.

Du har jo selv accepteret prisen !!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-07 13:35

Citat
Og det er en på gule plader som jeg har købt, og den kommer hjem som en hvidplade bil og bliver lavet om inden jeg får den.

Det gør den ikke nej, kommer hjem som en hvidpladebil, for hvis den gør det, koster den hvidpladeprisen

Det du mener, er sikkert at det er en ny personbil UDEN AFGIFT betalt, som er indrettet og godkendt som personbil.......men som så skal bygges om, så du dermed får en varebil som koster lidt mindre i indkøb fordi den er på gule plader så afgiften der skal betales er mindre , p.g.a. de begrænsninger der ligger i benyttelsesgraden af en gulpladebil.

Plus, at afhængig af dens totalvægt, kan den ske at være meget dyrere i årlig ejerafgift end en på hvide plader.

Citat
Der er du helt gal på den, for der findes mange biler i dag hvor man godt kan få gule plader, så den med de 99% passer ikke

Tænk, det tror.......eller rettere: Det VED jeg du tager helt fejl af, hvorvidt jeg er galt på den

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-07 13:39

Sælger har udgifter med at bygge bilen om.......der skal fjernes sæder, beslag, sikkerhedsselebeslag, der skal monteres adskillelse.

Så jeg tror det er dig der er galt på den, når du mener sælger tjener det samme........for hans udgifter til ombygningen skal jo også regnes med, og du får det du betaler for, nemlig en varebil på gule plader, hvis anvendelse er godstransport og hvor der ikke er indbefattet bagsæder o.s.v. i standardudstyret, da det ikke må være der.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-11-07 13:52

Til dova
(citat:Tænk, det tror.......eller rettere: Det VED jeg du tager helt fejl af, hvorvidt jeg er galt på dencitat slut) Hvad mener du med det du skriver?

Nå men i er jo så kloge begge to (dova/ans) så jeg tror ikke i fatter en s..... af det det hele drejer sig om, men prøv at læse min tråd fra start (17-11-07 23:37)

Så lukker jeg her.

Hilsen Hans

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 18-11-07 13:53

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-07 14:08

Jeg tror nu, det er dig, der ikke har fattet en s...

Du får det, du vil betale for.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-07 14:37

Citat
Til dova
(citat:Tænk, det tror.......eller rettere: Det VED jeg du tager helt fejl af, hvorvidt jeg er galt på dencitat slut) Hvad mener du med det du skriver?

Nå men i er jo så kloge begge to (dova/ans) så jeg tror ikke i fatter en s..... af det det hele drejer sig om, men prøv at læse min tråd fra start (17-11-07 23:37)

Jeg tror det er dig der ikke fatter...eller ikke VIL fatte en skid.

Det jeg mente med, at jeg VED du tager fejl, betyder at du sagde jeg var fejl på den med det jeg skrev, og jeg VED jeg ikke er fejl på den, eftersom netop det område (biler og afgifter på dem) er noget jeg har beskæftiget mig meget med

Men alligevel fortsætter du din fremturen, fordi du ikke fik lige de svar du forventede/gerne ville høre , men derimod FAKTA

Citat
Nå men i er jo så kloge begge to (dova/ans) så jeg tror ikke i fatter en s..... af det det hele drejer sig om, men prøv at læse min tråd fra start (17-11-07 23:37)

Men fis du bare ned til forhandleren og kræv at få "dine" bagsæder med til din gulpladebil.....så redder du i det mindste dagens grin hos forhandleren