/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 405 stationcar
Fra : Carsten100
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 16-11-07 01:13

Vi har en Peugeot 405 1,6 style stationcar fra 1994. Vi har fået udskiftet bagklappen efter en påkørsel og på den nye (gamle) bagklap virker viskermotoren ikke. På det 4 polede stik der giver strøm til viskermotoren er der forbindelse mellem to af ledningerne.( Målt med en "bip-måler".)
Er der nogen der ved, om der skal være forbindelse mellem nogle af ledningerne i et sådant fladt 4-polet stik, eller kan det være en fejl.
2. Viskermotoren og sikringsboxen er ok. Er der nogle der har en ide til fejl/fejlfinding. Jeg synes, det virker lidt uoverskueligt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-07 07:33

Det du har målt er kun Omet, du skal bruge et apparat/prøvelampe så du kan se om der kommer

12 volt om til stikket når du tænder for bagrudeviskeren.

Kommer der ikke det, har du enten en fejl i din kontakt eller i ledningen

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 16-11-07 11:24

Kender ikke det specifikke stik på den model, men almindeligvis har de en permanent stelforbindelse, samt en permanent + ( som regel via tændingen ) - sidstnævnte er til selvparkeringen således, at viskeren ikke stopper midt på ruden.
Desuden en + via kontakten til, at starte motoren.
Hvad den sidste er, kan jeg kun gætte på: muligvis sprinkler ????

Så med kontakten i ON pos. burde du kunne måle 2 x + og en stel, vil jeg mene.
Håber du får klaret den.