/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lyden deler sig
Fra : pewpewlaz0rz
Vist : 635 gange
50 point
Dato : 12-11-07 16:56

hej

Min kæreste har lige købt en bærbar (denne FYI: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=166620 )

Og her i dag ville hun så sætte sit højtaler anlæg til. Hun tog det grønne stik fra højtalerne, som sad i hendes stationære, og smed det ind i hullet med høretelefoner på, i bærbaren. jeg har også gjort dette ved min bærbar, og her virker det fint. (Det er et 2.1 surround anlæg, hvor der kun er 1 stik der skal i computeren, ikke 3 stik som ved andre)
Det er dette anlæg:
Creative Labs I-Trigue 2.1-Channel Speaker System

Men hun siger, at når hun har sat det til, og tændt for det, så deler lyden sig mellem hendes bærbars højtalere, og dem hun havde sat til. På et tidspunkt lød MSN lyden i de eksterne højtalere, og musik i de interne, og andre lyde har også valgt at bruge de eksterne, fx windows lyd test. Men hendes musik som bliver afspillet i WMP forbliver i de interne højtalere.

Nogen der har haft lignende problem, og ved hvordan det kan løses. Eller andre der har forslag?

Hilsen Daniel
(undskyld for kun 50 point, men jeg har ikke flere)

Kommentar
Fra : adrasdshdhbgfsd

Dato : 12-11-07 17:11

smid den bærbar ud

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 12-11-07 17:14

adrasdshdhbgfsd > Et rigtigt godt svar må jeg sige. Tænkt at du ikke tør svare med din normale profil. Spasser. Hold dig venligst væk - tak.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-11-07 17:27

Tryk kontakten ordentlig på plads,
ellers opstår problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-07 17:32

Fejl i stikket i den bærbare - den frakobler IKKE de interne.....

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 12-11-07 17:32

Teil > Det er helt inde siger hun

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-11-07 17:33

Jeps refi, det kan hjælpe at trykke til, kontakterne er ikke
de mest præcist tilpassede.

Kommentar
Fra : Onfire

Dato : 11-01-08 23:10

På min gamle bærbar kunne jeg indstille lydkortet til kun at sende ud af stikket.

Ellers vil jeg anbefale at købe et proff. USB lydkort, det er altid bedre end et internt, grundet støj (som faktisk rent teknisk kan forsage dette, men det er sjælendt).

F.eks. http://pa.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=19247
Ikke det bedste, men perfekt til denne opgave.

Bruger det selv i stuen til "mediecenteret"...