/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Valg af knallert 30
Fra : hyggemor
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 11-11-07 12:02

Hey

Vores søn har lige erhvevet kørekort til knallert og nu skal der selvfølgelig anskaffes en knallert.

Vi har intet forstand på knallerter (har altid kun har bil) og søger derfor råd og vejledning.

1. Skal være lovlig (altså 30)
2. El-starter
3. Have blinklys
4. Str.forhold passe til en 185 cm høj fyr.
5. Gashåndtag (ingen gear)

Intet krav: men gerne plads til bagage under sædet.

Prismæssig er vi på omkring maks. kr. 5.000 (gerne brugt) Men er vi overhovedet realistiske?
Har surfet rundt og der er jo rigtig mange mærker. Men sidder du inde med en erfaring hører jeg meget gerne.

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 110 point
Dato : 11-11-07 12:16

Pgo går man jo aldrig galt i byen med. Postvæsenet bruger dem, så der er dømt meget stabil og funktionsdygtig scooter 30.
Har selv haft en. Jeg købte den dog fra ny til 10.000.

Men du kan sagtens finde en til 5.000 kr. brugt tror jeg:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 12:22

Citat
Skal være lovlig (altså 30)

Så skal du forbyde ham Kandu

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-11-07 12:59

Citat
Så skal du forbyde ham Kandu

Hmm, helt forbyde kan jeg jo ikke, men jeg må nok til at holde et skarpt øje med hans indlæg omkring knallerter

Lidt naivt sagt, tror jeg nu ikke at han begynder på noget ulovligt. Han kender konsekvenserne alt for godt.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 11-11-07 14:59

Jeg vil forelå enten en pgo hot 50, den opfylder alle de punkter og kan findes til ca 4000-6000 brugt, alt efter alder og stand, en god og holdbar scooter, der ikke er så meget gejl ved, evt kunne man også købe en cpi oliver city(sådan en har jeg selv), men den er bare meget svag lovlig, derfor har jeg også sat en 45 forrør på min, så den køre ca 50 og kan komme fint op af bakker, det kunne den ikke før, men ellers er det også en fin scooter.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-11-07 15:17

PGO er et godt valg. De er billige og rimelige pålidelige.
Nu forholder det sig faktisk sådan at jeg lige har en på lager. Det er en PGO Comet 30 fra juli 2006. Helt lovlig og har kørt 5500 km. Det er min datters men da hun er på vej til at erhverve kørekort og allerede har fået bil , vil hun gerne sælge den. Jeg har faktisk fået til opgave at sælge den. Den er lige så pæn som ny. Skriv til mig i private indlæg hvis du er intereseret.

Hun har også haft en Honda SFX, hvilke også var en fin knallert. Den er dog noget dyrere især indkøb. Men reservedele er også ret kostbare. Til en PGO får man nærmest reservedele smidt i nakken når man går ud fra T. Hansen.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 11-11-07 16:40

Desværre Fijala, men afstanden imellem os er for stor.

Indtil videre kan jeg forstå at PGO er et godt valg. Lader mit spørgsmål stå lidt endnu i håb om, at der kommer flere erfaringer.

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 13-11-07 22:54

Nu er det jo lidt svært at placere en vinder, da svarene stammer af erfaringer. Ikke at der var mange at vælge imellem .Da der er flest stemmer på PGO og Sygate var først vælger jeg at afslutte indlægget efter dette kriterie. Håber at det er helt okay med jer andre - ellers lad mig høre.

Som forældre har vi taget den beslutning, at vente til vinteren har paseret. Sønniken får alligevel ikke kørt særlig meget, før den alligevel skal stilles til hvile pga. vinter/sne.