/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Køb af Brugt Bil til Max 20k
Fra : heyckendorff
Vist : 566 gange
100 point
Dato : 11-11-07 11:24

Jeg har netop fået kørekort i en alder af 41 og da jeg også skal være far om ca. 2 mdr. skal kæresten og jeg have en bil.

Jeg har desværre max. 20.000,- at gøre godt med og mangler lidt vejledning til at bruge dette beskedne beløb fornuftigt.

Jeg er på egen hånd på herrens mark

Jeg har hørt at skal man købe brugt uden for meget bøvl med reperationer, skal man gå efter en Toyota. Derfor er det der jeg vil lede....med mindre andre kan argumentere godt for noget andet

Bilen må meget gerne være en stationcar, men ikke noget must.
Den må gerne være benzinøkonomisk.....eller endnu hellere en diesel.
Meget gerne med Airbag men heller ikke et must.
Billig i forsikring.

Mine ubesvarede spørgsmål går bl.a. på:

Hvor mange km. kan der evt være tilbage i en Toyota XXX? der har gået 300.000 km.

Er der noget ved Toyota jeg skal være særligt opmærksom på når jeg kigger på bilen? Fejl der ofte findes på Toyota?

Findes der en hjemme side hvor man kan semmenligne brændstoføkonomien for forskellige bilmærker og modeller?

Ellers noge jeg som uerfaren brugtbilskøber skal være på vagt overfor?

Mvh.

Werner

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 11-11-07 11:38

Citat
Jeg har hørt at skal man købe brugt uden for meget bøvl med reperationer, skal man gå efter en Toyota

Man skal ikke tage alt hvad man hører for gode varer.....

Japansk er ikke så ringe endda - men jeg ville nok kigge Mazda 323 i den aldersklasse......

Endnu bedre en lidt ældre Golf

Du får IKKE alverdens for 20.000, så driftsikkerhed må komme i højsæde.....

Du kan ikke tillade dig at gå efter hverken driftøkonomi eller design - det er under alle omstændigheder forældet.....

300.000 km er så MEGET for en motor i den aldersklasse......
Det vil helt sikkert give en del reparationer med mindre du lige finder pragteksemplaret.....

Alt dette til trods kommer du nok længst hvis du kan finde en bil i omgangskredsen (privat)

En bil til 20.000 hos en forhandler er ikke meget mere end det halve værd....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 11:40

Vigtigst af alt - kan du selv lave småreparationer hvis/når de opstår ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-07 11:41

Citat
Jeg har netop fået kørekort i en alder af 41

Forsikringen bliver dyrere end bilen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 11-11-07 11:57

Det med kilometerne tror jeg ikke er det væsentlige i biler af den årgang, som du kan købe for dit beløb. Alle de ovenfor nævnte biler, også den du selv foreslår, er meget gode biler når det drejer sig om driftsikkerhed, - men det jeg så mener der er godt for dig, er du skal undersøge den for rust også, - du må tænke på at du skal til syn med den hvert andet år, og der kan de store omkostninger komme, hvis ikke du selv kan gøre noget ved det. Der bliver importeret mange Golfèr fra Tyskland, og det er nogle af de biler som jeg har set, som holder sig bedst hvad dette angår, de fleste kommer fra områder hvor der ikke bliver brugt salt på vejene. Og hvis det var en rustbunke, var der heller ingen ide i at importere dem til Danmark.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-11-07 13:12

brændstoføkonomien kan du få svar på hos fdm. men en bil til den pris er jo ikke ligefrem ny. du må regne med en del udgifter til rep. og hvis du skal have kæreste og barn med i bilen, er der jo også spørgsmålet om sikkerhed. kunne det ikke være en ide at tage et lån og så få en lidt bedre bil.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 11-11-07 15:39

Tror umiddelbart du skal tage et kig på den enkelte bil - at sige noget generelt er svært i denne prisklasse - muligvis har mange gode erfaringer med netop et bilmærke/model, men lige netop den bil du vælger kan sagtens være ædt op af rust eller ha' en død motor. Så ud og kig på de forskellige.
Se efter rust under bunden, læg mærke til om røgen er blå, hvid eller sort (ikke heldigt), og kig ellers på den samlede stand - er bilen velholdt gør det ikke måske ikke så meget om den har kørt 150Kkm eller 250Kkm.
Hvis jeg stod og skulle handle "ny" bil pt ville jeg nok kigge efter noget som denne:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52423488
Den har servo, go plads og airbag. Man får i øvrigt noget bedre/nyere bil i prisklassen nu i forhold til for 4-5 år siden - glæd dig over det. Tag et kig på dba.dk - der er mange at vælge mellem. Kig på nogle stykker, og tag den I føler for.

Go fornøjelse
Mvh. Akaup.

Godkendelse af svar
Fra : heyckendorff

Dato : 19-11-07 06:04

Tak for svaret