/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sidefilforbrug
Fra : spacemannn
Vist : 1054 gange
200 point
Dato : 07-11-07 15:14

Hvordan kan det være at min sidefilsforobrug kommer over 2gb , når maskine
ikke laver noget ?
Har 1 gb ram og det er en 2,4 GHz og køre med win xp.

Har scannet for virus og med ad-aware, fandt ikke noget der ?

Og så kommer den med denne her
Program-pop-up: Windows - Den minimale virtuelle hukommelse er for lille : Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse. Windows øger størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse. Under denne proces kan anmodninger om hukommelse til visse programmer blive afvist. Der er yderligere oplysninger i Hjælp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:07

Du må have en FORFÆRDELIG masse der starter sammen med win.....

Den bør ikke være over 50% af din FYSISKE ram....

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-07 16:34

1: lav lige en diskoprydning
2: rens med en reg-cleaner (RegCleaner: http://www.ccleaner.com/
Manual her: http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm )
3: prøv at indstille din sidefil til f.eks. 200 mb både som min. og max.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:36

Citat
3: prøv at indstille din sidefil til f.eks. 200 mb både som min. og max.

Ja - og hvis win brokker sig over den så mangler ram ER det fordi du har for meget kørende.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-07 16:38

Og defragmentere sidefilen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:44

Citat
Og defragmentere sidefilen

Hvorfor dog det - bare slet den.....

Den bliver aut. oprettet igen....

Du kan sågar stille win til at slette den ved hver luknink.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:44

luknink = g

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-07 16:49

Microsoft har købt et program af en eller anden grund
der defragmenterer sidefilen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-07 16:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:05

Ja - hvis man absolut vil gemme den gamle pagefil (sidefil) er det da ok at defrakmentere den......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:06

K og g er jeg ikke gode venner med idag....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:09

Citat
limitations of the Windows NT/2000 defragmentation interface

Derfor er den lavet - men virker også på XP - som dog kan klare det UDEN....

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 07-11-07 20:30
Godkendelse af svar
Fra : spacemannn

Dato : 08-11-07 08:43

Tak for svaret hcma.