/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afkortning af sidestøtteben
Fra : RichardStrand
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 06-11-07 21:01

Kan man afkorte et sidestøtteben? - altså skære et par centimeter af på midten, og så svejse sådan en masiv "jernstang" sammen igen så den kan holde?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 21:04

Ja - hvis man kan svejse.....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-11-07 21:22

Ja, men afmontere støttebenet, og sikre dig hvad materiale det er lavet af. Jeg kunne godt tænke mig at nogen var af sprøjtemetal, og måske også af aluminiumslegering, - det må du selvfølgelig sikre dig inden du skærer det over, og sikre dig om, at der er en som kan svejse det pågældende materiale.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-07 21:50

Hvis en magnet ikke kan hænge fast på den så bliver det svært.
Og så der er nok ikke manger der vil påtage sig at svejse det støtteben.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-07 21:54

Citat
svejse sådan en masiv "jernstang" sammen igen

Går ud fra spørger ved hvad han snakker om....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-11-07 01:27

Rent logisk vil jeg antage, at det er klogest at skære stykket ud lige over foden, og så svejse foden på igen. Så bliver der ikke det store "knæk-moment" på svejsningen. Dette skrevet med de øvrige kommentatorers forbehold in mente.

Kommentar
Fra : strits

Dato : 07-11-07 11:48

Hej
Kender en, som har fået det gjort på en Virago1100.
Den blev afkortet lige over foden. Det vil også give det pæneste udseende.