/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Jænvlig brugt brudstykke!
Fra : terje87
Vist : 623 gange
70 point
Dato : 04-11-07 14:47

Hey.

Jeg falder over det gang på gang, et brudstykke af et større nummer.
det bliver lige nu brugt i en af tv2s egne reklamer for deres engne udsendelser, men er også brugt i flere film ved storheds scener.

Er der nogen der kan hjælpe ud far de sparsomme oplysninger?!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-07 15:09

Chariots of fire med Vangelis, er mit bud......jeg har ikke lige set reklamen, men det andet du nævner med storhedsscener.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-11-07 15:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-11-07 16:48

Jeg har heller ikke set reklamen for nylig, men denne er også jævnligt blevet brugt til storhedsscener

http://www.youtube.com/watch?v=Ya5ICVKUERg

Accepteret svar
Fra : Lori

Modtaget 70 point
Dato : 04-11-07 17:15

Jeg ved ikke lige hvad det indslag er på tv2, så dette er bare et skud i tågen.

Men når du siger storscener, tænker jeg på O Fortuna af Carl Orff

http://www.youtube.com/watch?v=nqw3KWb9bH4

Godkendelse af svar
Fra : terje87

Dato : 04-11-07 20:53

Tak for svaret Lori.

Jeg fatter ikke lige hvordan du kunne gennemskue det med så lidt oplysninger. Det jo sindsygt. hehe. men Rigtig Mange Tak.

Kommentar
Fra : Lori

Dato : 04-11-07 21:33

Jeg har sunget i kor i gymnasiet tiden og var med til en mindre opsætning (gymnasiekor fra hele landet) af Carmina Burana skrevet af Carl Orff og O Fortuna er det mest kendte nummer og bruges som sagt i mange film blandt andet filmen 300 smat sikkert mange flere.