/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Grafik kort
Fra : CerwinVega
Vist : 405 gange
45 point
Dato : 03-11-07 04:29

Jeg vil købe et nyt grafik kort og har besluttet det skal være Radeon Ati med mindst 512 mb ram

Mit nuværende kort er et Sapphire RADEON X1950 XTX , men jeg mangler et nyt kort der kan tage direct x 10 og nyer og kan det tage HD er dette fint. I januar 2007 gav jeg ca 2700 kr for dette...jeg undre mig over hvorfor jeg kan få noget der er bedre til det havle i dag. Og hvorfor mit 1950 xtx stadig ligger på de 2-3000 kr.

Jeg har set på HD 2600 XT msi Radeon 512 mb ram til godt 1500 kr på edbpriser.dk og vil vide om det er en god investering eller om jeg kan få bedre for pengende. ?

Evt forslag til gfx kort pci expres 512 mb med tv out

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-11-07 07:50

Du har et af de bedste kort i forvejen, hvorfor skifte?

Accepteret svar
Fra : Sygate

Modtaget 45 point
Dato : 03-11-07 10:57

Jeg ville også skifte til 512 MB. Især hvis du skal spille det nye UT3 der kommer. Jeg har prøvet demoen der lige er sluppet ud ved et hændeligt uheld. (Læs: sikkert med vilje), men min comp kan slet ikke følge med. (256 mb kort).

Husk at directX10 kun kan bruges med vista.

Men se dette review der virkelig går i dybden med dit nye kort:

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=2174

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 03-11-07 13:59

Hmm jeg har gode gamle win xp..så jeg har ikke noget valg end at smide det fordømte vista ind

Dit link er lige det jeg står og mangler...lyder som et godt kort det 2600xt til fair penge

Njoy ;)