/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Voss komfur indstilling ur m.m
Fra : Leo.pedersen
Vist : 12604 gange
200 point
Dato : 02-11-07 23:31

Hej

Jeg har købt en lejlighed med et komfur, hvor der ikke er en manual, og jeg kan ikke få fat i sælgeren.

Det virkede fint lige indtil en strømafbrydelse, så virker det ikke.

Det står og blinker med "00:00".

Har fået oplyst at mange moderne Voss komfurer først virker når uret er indstillet.

Har prøvet alle knapperne, også holdt dem inde i op til 10 sekunder pr. knap og har prøvet med to hurtige tryk på hver knap - har prøvet at trykke på to knapper af gangen.

Der står ingen steder hvilken model Voss det er er.

Det er indbygnings.

Der er to drejeknapper i venstre side, i højre side er der først 7 små trykknapper og så en lille skrueknap.

Der står ikke ret meget tekst ved knapperne, men der er symboler.

Er der nogen som kan hjælpe mig med et godt råd til hvordan jeg får det igang igen.

Haster - skal have gæster lørdag aften, og skal bruge den.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-07 07:41

er der + og - og symbol "Ur"
hold "ur" inde og tryk samtidig på +

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-11-07 08:05

Der er desværre ingen plus eller minus knapper.

Der er 7 trykknapper, med symboler - de står tydeligt, men er alligevel ikke lette at forstå.

Jeg prøver fra venstre mod højre:

"ledning" som ligger imellem to korte streger.
Ur med en viser som peger på "fire" og med striblet cirkellinie før viseren
Ur med tidsrummet fra 24 til 4 udfyldt med farve og resten blank.
et symbol som ligner en gryde med noget som koger
Samme som den før, men istedet for "damp" så står der ordet "stop"
teksten "auto" og en prik
den sidste har symbolet for celcius, dvs. bogstavet C med en lille cirkel over.

Før strømafbrydelsesn, så brugte jeg de to drejeknapper i venstre side til at vælge ovenvarme, grill og varmluft m.m. og holdt så celciusknappen inden og drejede på skrueknappen for at få temperaturen i displayet.

Det eneste tidspunkt hvor jeg nu får en lille respons i displayet - det er når jeg indstiller på drejeknappen længst til venstre, så ændre displayet fra "00:00" til "P0:00" men iøvrigt uden resultat.

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-07 09:02

kan du ikke prøve at åbne ovnlågen og se om model nummeret ikke stå på siden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-07 09:05

prøv knappen Ur med en viser som peger på "fire" og med striblet cirkellinie før viseren
samtidig med at dreje knappen til venstre (drejeknappen længst til venstre)

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-11-07 09:11

Har Kikket efter model nummer på alle sider af lågen, har lyst ind i alle kroge af ovnen, set på kanterne og haft pladeskuffen i bunden trukket ud.

Der er ikke noget som fortæller modellen.

Det står formentlig på bagsiden, men jeg vil være ked af at skulle skille køkkenet af.

Hilsen

Leo Lund

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 03-11-07 09:18

det er et komfur og ikke indbygningsovn og plader

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-07 09:22

nomalt skal man trykke på 2 knapper samtidigt eller tryk og drej det der vigtigst lige nu er at få den ud af hvilemode , få om uret ikke går rigtigt har ikke noget med ovnens varme mv at gøre

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 03-11-07 09:23

Tak for svaret rotw.

Det er en indbygningsovn.

Løsningen var - som du skrev - at holde to knapper inde og så dreje - det var dog drejeknappen længst til højre.

Den er "næsten" allerede varm, så vi får alligevel aftensmad i dag.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-11-07 16:25

HÅBER MIDDAGEN BLIV GOD