/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundesyge- og ansvarsforsikring.
Fra : Birgitta
Vist : 1478 gange
150 point
Dato : 07-02-03 17:07

Mit forsikringsselskab har pludselig fordoblet præmien og nedsat erstatningen til 80% minus selvrisiko. Jeg tænker derfor på at skifte selskab inden min hund bliver for gammel. Jeg søger en god forsikring, gerne med høj præmie, men med 100% dækning ud over selvrisikoen. Og VIGTIGT!: Forsikringen skal være livslang! -Mit problem er, at lige nu kan jeg godt klare diverse dyrlægeregninger, hvis de skulle opstå. Men om 10 år har jeg (forhåbentlig) en gammel hund og kun en folkepension at gøre godt med...

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 07-02-03 23:24

P.S
Denne forsikring har en lille selvrisiko og en max dækning på 30.000SEK per behandling så vidt jeg husker.

Kommentar
Fra : jytteras

Dato : 08-02-03 08:00

Jeg havde sygeforsikring på min første hund ................... men en sådan dækker jo ikke vaccinationer og andre almindeligheder.

Sæt dog de penge ind på en særskilt konto og prøv at regn på om ikke det bedre kan betale sig - utrolig mange mennesker betaler utrolige summer til den slags forsikringer, men får så lidt igen.
De fleste skader, skårede poter f.eks. holder sig så langt nede i beløb at selvrisikoen alligevel stort set skal dække den.

Vi har 5 hunde i huset og ikke sygeforsikring på en eneste - selvfølgelig er vi indimellem rendt ind i en stor dyrlægeregning, men enten kan man jo vælge at spørge dyrlægen om at afdrage den eller låne pengene i banken.
Det tror jeg er absolut den billigste løsning i længden.

Held og lykkke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-02-03 13:32

Som sagt vil jeg om 10 år kun have en folkepension at gøre godt med. Hvis jeg laver en opsparing så vil jeg miste personlige tillæg til medicin, fysioterapeut, tandlæge, briller o. lign. Og de udgifter ville lynhurtigt kunne æde min opsparing! Jeg bor i en lejet bolig, har ikke bil eller andre værdier. Gad vide hvilken bank, der ville låne 5-10 tusinde til en folkepensionist uden mulighed for tilbagebetaling (rådighedsbeløbet for en folkepensionist er altså MEGET lille), -måske endda flere gange i løbet af et år. Jeg søger ikke den billigste løsning i længden, men en løsning, der giver mig mulighed for stadig at holde hund også som folkepensionist. Jeg vil forsøge at stille spørgsmålet i et forum om forsikringer... Også om man kan bruge en udenlandsk forsikring, jeg har lige downloaded forsikringsbetingelserne fra Agria til nærlæsning..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-02-03 16:58

Hej, wisteihn.
Agria har en selvrisiko på 1100 til 1600 kr. Det synes jeg da er ret meget... Og så må jeg lige gentage: Jeg søger en god forsikring, gerne med en høj præmie, men med 100% dækning ud over selvrisikoen!
Agria dækker også kun 80%. Så man skal både betale en høj selvrisiko og 20 % af regningerne ud over selvrisikoen.....

Kommentar
Fra : TanteBlaa

Dato : 12-02-03 20:33

Hej Birgitta.
Vi har en udviget hundeansvarsforsikring incl. sygeforsikring i NYKREDIT Østifterne også kaldet Dyreforsikring. Vi betaler 1169.- pr. år. Sygeforsikringen dækker op til 15.000 pr. år selvrisikoen er 10 % af behandlingsudgiften eller mindst 700 kr.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-02-03 18:06

Hej, TanteBlaa. Jeg kan ikke finde sygeforsikringen på nykredits hjemmeside. Er forsikringen livslang?

Kommentar
Fra : TanteBlaa

Dato : 13-02-03 20:07

Ja når man har hunden med inden den bliver 6 år mener jeg, prøv da at ringe til Østifterne og spørg.

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 07-03-03 23:33

Hej Birgitta
Det er dejligt, at du har hund, og det skal du fortsat have, uanset hvor gammel du bliver (er du 'bange' kan den jo testamenteres til en af dine venner, den uhyggelige løsning behøver ikke at blive en realitet). Min kone (dyrlæge) vil trods alt foreslå dig at kigge på Alm. Brand. Forsikringen her er livsvarig, selvrisikoen er lille, men den dækker desværre kun med 80 procent. Men trods alt kan det nok blive det billigste i længden. Det er en klog disposition at have en sygeforsikring for sin hund, for -uha- dyrlægeregningerne kan blive store. Held og lykke med dit forehavende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-03 14:25

Hej, Frej. Min hund er forsikret i Provincial, der er et alm. Brand-selskab. Og jeg har hørt om hunde, der er blevet opsagt af selskabet i 5-6 års alderen. Det er meget utrygt, for i den alder kan man ikke få genforsikret sin hund i et andet selskab, -da slet ikke, hvis den har pådraget sig en kronisk sygdom. Jeg forstår sletikke, hvad meningen er med en sygeforsikring, hvis man bare kan smides ud, når man får brug for den. Jeg synes, det er meget uetisk handlet af selskabet, så selv om jeg altid er blevet godt behandlet af dem, så tør jeg ikke blive med min nye hund, netop fordi jeg håber, hun lever til jeg bliver folkepensionist.

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 08-03-03 14:35

Hej, Birgitta. Nok er Provincial købt op af alm.Brand (desværre), og det er det dårligst tænkelige sted at forsikre sin hund. Men alm. Brand kan man forsikre i - uden at det dermed bliver i det famøse Provincial.

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 08-03-03 14:44

Jeg har lige set efter hos alm. Brand. Hunden må ikke være over 5 år. Og forsikringen er livsvarig og selvrisikoen er 300 kr. Prøv at gå ind på www.almbrand.dk og vælg 'søg'. Skriv her 'hund' og du får nogle sider, hvor du kan vælge den optimale forsikring. Betingelserne står der også. Held og lykke til - og pas godt på jer selv.

Frej

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-03 14:46

Hej igen Frej.
Jeg tør ikke blive i alm. brand. -Det ville simpelthen være en katastrofe for mig hvis min forsikring blev opsagt om f. eks 5 år. Jeg har overvejet hundesygekassen -venter på yderligere oplysninger fra dem.. Min hund er ikke 1 år endnu, så jeg har god tid til at beslutte mig.

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 08-03-03 18:53

Ja, hej igen Birgitta.
Hvis du går ind på denne hundesygekasse, får du ikke betingelser at vide, kun at de NORMALT dækker til hundens død. Men det er ikke nok juridisk set i dit tilfælde. Alm. Brand derimod hænger på den, hvis de smider dig ud. Selvfølgelig kan ethvert forsikringsselskab ændre deres betingelser, men de seriøse ved, hvad det betyder. Altså, hvis der i policen står, at de dækker til hundens død, kan de ikke for dig som enkeltstående forsikringstager smide dig ud, uden at du misligholder forsikringen. Der er desværre nogle forsikringsselskaber, som der altid er vrøvl med og jeg skal ikke nævne navne, men desværre har de hundeforsikringer. Prøv at ringe til din dyrlæge og hør hans mening. Jeg ville hverken vælge "Danmark" eller Alka. Du kan jo da også prøve at ringe til Alm. Brand og evt få tilsendt den brochure, de har (og som dyrlægen også har liggende), og så få en snak om de betingelser, de stiller. (Jeg har ingen interesser i Alm. Brand, som man måske kunne tro efter al den anbefaling, jeg giver dem).

En anden ting: Dyrenes Beskyttelse hjælper også enlige, økonomisk dårligt stillede med dyrlægeregningen, præcis hvordan ved jeg ikke, men hør dig for. Og Dyrefonden passer hunden, hvis du f.eks. ikke kan passe hunden et stykke tid, og skulle den blive "alene" sørger de for et godt hjem til den. (Vi testamenterer til SOS-børnene og Dyrefonden). Så søg også på Dyrefonden. Man skal dog vist melde sig ind for at få hundepasning.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-03-03 17:08

Tak for diverse svar indtil nu. Der er ikke rigtig noget, jeg helt kan bruge, så jeg forhøjer lige pointsummen i håb om at lokke nye kloge hoveder frem...
Men jeg vil hellere have adresser til hjemmesider end forslag om at ringe til nogen. Jeg er handikappet og kan ikke så godt bruge en telefon (husker rigtig dårligt).
Men jeg vil lige kikke ind på Dyrefonden...
Hilsen Birgitta.

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 20-03-03 12:44

Det er godt Birgitta. Hvis der ellers er noget, jeg kan hjælpe med, så kom bare med et nyt indlæg. Nu er vi jo 'hemmelige' med vores adresser, men måske vil du oplyse om, hvor i landet du bor. Bare byen.

Også stor hilsen til dig

Frej

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-03-03 17:47

Tjah, jeg bor i nærheden af København... Vaff' det?
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 20-03-03 18:00

Joh, for hvis jeg skal kunne hjælpe dig engang. Vi bor lidt mere nordpå. Vi kommer ellers fra Lyngby, hvor jeg har virket i 18 år.

Stor hilsen fra Frej

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-03-03 17:47

Tak for tilbuddet, det kan være, I får hende i pension engang
Nårh, jeg klarer hende nu fint nok alene, det er bare økonomien som folkepensionist engang, der kan bekymre mig.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Frej

Dato : 21-03-03 22:22

Hun skal i påkommende tilfælde være velkommen. Vi er tit 'hundepassere' for hun-hunde, som vore to han'er altid er meget venlige imod og gerne leger med på vore små 2 tdr. land store have. Men selv som folkepensionist skal du nok kunne klare hende.

Mange hilsner

Frej

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 28-03-03 02:30

I stedet for at komme med mange forskellige links foreslår jeg at benytter dette link til google> http://www.google.com/intl/da/ og der skriver: "hundeforsikringer" i søgefeltet. Så får Du links til alle de selskaber med hundeforsikringer.

Desværre vil de fleste ikke forsikre hunden længere end til den fylder 10 år; men prøv nu at se hvad Du finder frem til.
mvh rfou