/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
PORTFORWARDING
Fra : AfterShcok
Vist : 543 gange
50 point
Dato : 30-10-07 16:04

Overskriften siger jo sig selv.
Jeg har "nørdet" tcp/ip/routere osv her på det seneste.
Men der noget jeg dog ikke ved .
HVORFOR crasher mit net, hver gang jeg portforwarder noget?
fx, portforwarder jeg warcraftIII og så 10 sek efter, kan jeg ikk gå ind på google.
Server cannot be found osv..
HVORFOR?
er der en løsning?

tak på forhånd.

- AfterShock!

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 31-10-07 17:28

Hej AfterShock,

jeg tror at vi har brug for lidt flere info fra dig, for at kunne hjælpe.

Fx. hvilket udstyr benytter du?
Når nettet crasher, ser det så ud til at din router genstarter?

Hvis du i en CommandPrompt på din pc skriver IPCONFIG /ALL har din PC så stadig IP nummer? DNS server? Default Gateway?

Du kan også prøve at pinge følgende IP numre / URL'er

a) dit eget IP nummer (findes via IPCONFIG kommandoen)
b) gateway IP nummer (lan IP nummer på din router)
c) dit public IP nummer (WAN IP nummer på din router - WAN IP kan fx. findes via myip.dk
d) IP nummer på DNS server hos din udbyder

e) pinger www.google.com
f) pinger 209.85.135.147

Hvilke portnumre forwarder du vedrørende warcraft III (P.S. jeg ved INTET om computer spil. Jeg stoppede med at bruge pc spil i 1991 - jeg ved at det er lidt wierd, men sådan er det altså

mvh. Per F.

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 31-10-07 22:19

Jeg har en netgear RP614v3
Jeg forwarder porte 6112 - 6119 ..
Forstår du mit problem?
( hver gang jeg forwarder, så crasher mit net )
jeg bliver nød til at resette routeren for at få det til at virke igen.
men dvs jeg sletter min forwarding .. :(
så .. impossible ..
Og ja, jeg har stadig alle mine originale adresser ..

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 01-11-07 00:09

Hej AfterShock,

ja, jeg tror godt at jeg forstår dit problem: Du justerer lidt på settings i routeren - og så holder den helt op med at virke!
For at få den til at virke igen, så resetter du routeren til default/factory settings.
Korrekt?

Jeg har kigget lidt i manualen til netgear RP614v3 , men det eneste som der vises, det ar at portforwarding foregår via menuvalget: Advanced -> Port forwarding.
Der vises ikke det skærmbillede som der skal benyttes for at opsætte portforwardingen, så jeg kan ikke rådgive dig om hvilke numre du evt. skal skrive i hvilke felter for at få portforwardingen til at virke.

Vi må have en ande som ejer den samme router til at træde til her, eller du kan evt. uploade screen dumps af det skærmbillede som du ser når du er inde under Advanced -> Port forwarding.

I princippet så burde det jo være ret enkelt at sige at port 6112, 6113, 6114, 6115, 6116, 6117, 6118, 6119 skal forwardes til fx. 192.168.1.3

Når routeren holder op med at virke, kan du så stadig pinge nogle af de adresser som jeg tidligere har nævnt?

Det kan jo være at DNS systemet af en eller anden årsag mister et link et eller andet sted.

Generelt så har jeg den erfaring på hjemmenetværk, at selve IP nettet nogle gange stadig virker, men DNS oversættelserne holder op med at virke. Hvis det er tilfældet, så har vi et nyt clue i problem stillingen. ... og eftersøgningn af clues til hvor problemet ligger, det er jo den øvelse som vi lige nu er inde i.

Og fra det som du tidligere har oplyst os, så har vi kun to til tre clues til at afdække et problem som måske kræver 5-10 clues, for at kunne pinpointe problemstillingen, og finde løsningen.

Så jo mere du kan fortælle om dine observationer på svarene på de spørgsmål som vi "eksperter" stille, jo tættere kan vi måske komme på at finde en løsning.

Måske så forventer din router at du skriver hver port på en linie for sig. Måske kan du skrive første nummer og sidste nummer adskilt af en bindestreg (6112-6119). Måske skal der være et mellemrum mellem de tre informationer ( 6112 - 6119 )
Måske.....

Kan du følge idéen om at gå lidt i detaljer for at afdække problemstillingen?

mvh. Per F.