/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Problemer med håndværker
Fra : pathil
Vist : 1176 gange
100 point
Dato : 29-10-07 20:15

Jeg har fået støbt gulv i min stue og har den forbindelse fået problemer.
Jeg har en meget kortfattet skriftlig aftale med håndværkeren, der primært indeholder prisen. Efter min bedste vurdering er arbejdet ikke lavet efter håndværksmæssige foreskrifter. Der er flere ting galt, men da de fleste vil kræve at gulvet skal brækkes op og støbes om, har jeg valgt udelukkende at insistere på at det i det mindste bliver rettet til, så det er lige. Det gik de oprindeligt med til og de har nu lappet på det over 3 gange uden at det er blevet lige. Håndværkeren vil nu ikke længere rette på gulvet og henviser nu til, at den skriftlige aftale ikke siger noget om præcist hvor plant gulvet skal være. Jeg vil selvfølgelig have det på de 2mm over 2m, der er standard og som er nødvendigt for at jeg kan lægge et trægulv flydende oven på.
Al kommunikation har indtil nu foregået mundtligt. Jeg har betalt ½ af det aftalte beløb.
Vi er nu begyndt at snakke om syn- og skøn. Hvad er mine muligheder og hvad bør jeg være opmærksom på? Kan jeg få det afsluttet nogenlunde hurtigt uden at acceptere det skæve gulv?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-07 20:24

du skal ikke acceptere et skævt gulv. hvis din håndværker er medlem af en brancheorganisation bør du kontakte dem og høre hvad der kan gøres. ender det med at du selv skal til at rette gulvet, vil jeg anbefale et gulvfirma. de er som regel gode til at spartle den slags op.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-10-07 20:28

Få en gulvmand til at nivellere gulvet så det bliver lige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 20:44

Du fik da masser af gode råd i dit forrige spørgsmål som blot er blevet annuleret....

http://www.kandu.dk/Spg106807.aspx

Det er over 3. mdr. siden.... ????????

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 30-10-07 07:07

Citat
Håndværkeren vil nu ikke længere rette på gulvet og henviser nu til, at den skriftlige aftale ikke siger noget om præcist hvor plant gulvet skal være.

Er den udtalelse ikke på vippen til at være ægte dum....? Hvem betaler en håndværker for at støbe et ikke-lige gulv i en stue...????

Jeg ville henvende mig til en advokat og forhøre mig! For med et hus har du vel også en retshjælpsdækning? Og ud fra denne og den gamle tråd ser det ikke ud til, at du har mange andre muligheder - med mindre du vælger at betale en ny håndværker til at lave det hele om.

Og så lad være med at annullere spørgsmålet denne gang - for ellers kan det tilsyneladende (men forståelig nok) knibe med at få svar en anden gang!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-10-07 07:26

Du fik al den hjælp du havde behov dengang, hvis ikke du har lyttet der, er du da ikke værd at hjælpe.

Kommentar
Fra : pathil

Dato : 30-10-07 08:10

Beklager, at jeg ikke har styr på hvordan den her side fungerer. Jeg har ikke selv annuleret mit tidligere spørgsmål og ville da hjertens gerne have spurgt videre i den tråd, men kunne jeg da det?

Jeg spørger i øvrigt ikke om det samme. Mit spørgsmål den gang gik på om det han havde lavet var i orden. I dag går det på hvordan jeg skal forholde mig i forhold til det rent juridiske (syn og skøn, advokat...). Derfor spurgte jeg sidste gang i murer-sektionen og denne gang i jura-sektionen.

Beklager endnu en gang, hvis jeg er for dum til at fatte, hvordan man spørger korrekt på denne side.

Accepteret svar
Fra : myes

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-07 12:02

hejsa

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk herinde ikke bare kan tage et spørgsmål som et spørgsmål i stedet for med det samme at fare ind og se hvad folk har af annullerede spørgsmål, eller hvad de tidligere har spurgt om.. Det er sgu efter min mening tarveligt..

Men jeg tror også jeg ville starte med at kontakte den brancheorganisation som trimare46 siger... Hvis der ikke er noget hjælp der så gå til en advokat.
Og så hvis det er muligt lad være med at snakke med håndværkeren, men gør det på skrift, så skal du ikke bekymre dig om at det hele ender med at det er dit ord mod hans. Skriv evt. til ham at du ikke er enig med ham i hans beslutning om at fejlen ikke er hans og så gør opmærsom på at du derfor har valgt at gå videre med det. Nogle gange er det det der skal til for at vække dem, så de er klar over man altså ikke finder sig i den behandling.

Og altså dum håndværker skal man lede længe efter stå og sige at den skriftlige aftale ikke hentyder til at gulvet skal være lige... Det giver vel sig selv at når man laver noget så skal sofabordet ikke bagefter rutsche ned i den anden ende af stuen.. (okay lidt overdrevet men stadigvæk)

Jeg håber på du finder en god løsning på det hele, så det hele løser sig positivt for dig..

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 30-10-07 17:25

Citat
Beklager endnu en gang, hvis jeg er for dum til at fatte, hvordan man spørger korrekt på denne side.

Alt skal læres - også dette her. Taler af erfaring - også hvad angår annullation, som ikke er med vilje!

Når du engang har fået et svar, som du kan bruge, så vælger du "acceptér" lige under svaret til højre og følger den anvisning, som dukker op.

Og så er alle glade igen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 17:29

Og så kan der stadig skrives i spørgsmålet

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-10-07 17:32

Prøv at grave i dit tidligere spørgsmål, der er svar derfra som du stadig kan bruge.

Godkendelse af svar
Fra : pathil

Dato : 10-11-07 21:14

Tak for svaret myes.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 11-11-07 09:09

Var da så lidt

Jeg håber bare for dig der kommer en rigtig god løsning så i kan få det lavet