/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
n73 vs. k8001
Fra : solling
Vist : 918 gange
50 point
Dato : 29-10-07 08:11

hej er igang med et bytte min w880i og er blevet tilbudt en n73 og en k800i i bytte...
kan i give mig en ide om hvilken telefon der er bedst...
jeg er mest interesseret i kamera og radiofunktionerne...
håber i kan give mig et hint...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 08:18

Smag og behag....

Nye modeller kommer og går HVER UGE....

INGEN af dem er hverken kamera eller radio selvom de kan bruges som sådan...

Hvorfor skifte

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-10-07 08:33

hmm meget oplysende.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 08:37

Søger du "specielle" data er det da bare at slå dem op på nettet....

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-10-07 08:45

søger bare nogle der har erfaringer med begge telefoner...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 08:49

Jamen så får du da min....

Jeg er ikke så vild med Nokia som mange....

Jeg holder mig til SE..... Det virker (for mig)

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 50 point
Dato : 29-10-07 10:09

jeg har haft begge to jeg havde kun min n73 i 3 uger så solgtet jeg den igen syntes den er for rodet i menuen og for langsom og jeg har oplevet flere gang at den går ud og genstarter du kan ikke ligge din billeder og musik i mapper i en n73 men det kan du i en se k800i

se k800i har en nemmer menu og den er hurtig nok og mere logisk opbygget så det er lige til at gå til så man ikke skal rode efter tingen for at finde dem lige som i en n73

begge to har et 3,2 mp kamara og tager gode billeder

n73 har den største skærm og den kræver også mest strøm min n73 kunne holde 2 dage så skulle der strøm på igen hvor i mod k800i lader jeg op en gang hver 5-6 dag så helt klart se da den har den bedste batari levetid

n73 software til synk med funger fint med et kabel men hvor den bliver koblet sammen med blutool så går der ged i den på en k800i er der ingen problemer med software der er det som skal bruge og ikke så meget gøjl der n73s software indeholder et program hvor du kan koble din mobil sammen med din comp og sende smser på den måde det er smart hvis man sender lange besker

skal jeg give dem stjer på en skal fra 0 dårlig til 6 super ser det sådan ud

N73 3,5
se k800i 4,5

men hvad du vælger er smage og behag

mvh
thyfoon
en mobiltosser der har haft 102 mobiltlf siden 98 *g*

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 29-10-07 10:23

Vi har 2 N73 her hjemme og er mere end tilfreds med dem. Dog skal du ikke sætte et 2GB hukommelseskort i den, da den så bliver en hel del langsom! Men 1GB kan også indholde meget. PT har jeg 110billeder og 60musiknumre på den. Og stadig masser af plads.

Og det med kamera, så er jeg meget tilfreds med det. Men der går dog mindre end et sekundt inden billedet er "fast" Så hvis det betyder meget for dig skal du nok ta en K800i da en har CyberShot.

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10407

http://www.nokia.dk/phones/n73/features.php

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-10-07 12:36

N73:
Denne model er ikek en klassisk Nokia, men er baseret på en Symbian platform, som i denne version er temmelig langsom.

Du skal imødese at telefonen skal softwareopdateres med jævne mellemrum for at fungere.

Batterilevetiden er ikke optimal

K800I
Du får et kamera som erMEGET bedre end det der sidder i N73

Mere stabil Software

Bedre batterilevetid

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-10-07 13:49

i altså ...fantastisk hjælp.....hmm refi mon du kan se forskellen i disse svar fra det du kom med?

nå men er der nogen af jer der kan sige noget om videokamerafunktionen. plusser el. minus¨ser ved nogen af dem..vil meget gerne høre fra thyfon som jo har haft begge???

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 29-10-07 14:39

personlig syntes jeg at video funtion i en n73 med at der kan se flas player plus gp3 og mpeg er en godt ting den har en god video funktion

en se k800i har også en god videofunktion den har en lille finesse som n73 ikke har det er at du kan lave video klip så de kan sendes med mms uden du skal være bekymert om det du optager nu kan sendes afsted det er ikke mange sek du kan optage og sende på den konto denne funktion har nokiaen ikke ( har i vært faldt aldrige fundet den )

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 29-10-07 14:49

som refi siger så funger se beder en nokia en nokia er mere følsom over for fugt det er en se ikke de er mere robuste på det omr jeg har flere i min omgangs kres der har fået en nokia ødelagt pga fugt den har måske ligget i lommen på dinne bukser og så har du haft regnbukser på det kan være nok til at den bliver fugtskadet

som Kortoververden skriver at nokiaen skal den opdaters meget tit i forholdt til en se. har han ret i.

Se k800i har en funktion der gør at den komme og siger at du lige skal tjekke for opdatringer og det trykker du ok til så går der ca 3-4 min med det og så er den opdater. N73 kan du opdater via det program der følger med men jeg har oplevet at denne form for opdatringer fra nokias side er meget udstabile og at det ikke er altid det virker. og så er det ned til forhandler og kan han ikke klare en opdatringen så skal den sendens ind og det kan der nemt gå 2-3 uger med.
Isære symbia styresystemerne er mere sårbare over for virus angrab via blutool.
du kan ikke få viruse i en se for deres platform er helt anderleds bygget op.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 14:54

Citat
.....hmm refi mon du kan se forskellen i disse svar fra det du kom med?

Nej....

For det du opnår er at nogen har problemer med den ene andre med den anden....

Så igen DET ER smag og behag....

Vores telefonvaner er IKKE ens...

Kommentar
Fra : solling

Dato : 29-10-07 15:06

hmm jegh ar nu fået yderst meget ud af svarene..

og jeg er da blevet helt sikker på at jeg skal have mig en k800i..lyder lige som en tlf for mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 15:07

Citat
jeg har haft begge to jeg havde kun min n73 i 3 uger så solgtet jeg den igen syntes den er for rodet i menuen og for langsom

Citat
Vi har 2 N73 her hjemme og er mere end tilfreds med dem.

Citat
som refi siger så funger se beder en nokia

Kan du se logikken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 15:23

Jamen så tillyke med en SE.....

Jeg er superglad for mine - så det er jo bare at håbe du så også bliver det for din.....

PS...

Men kan trække øl op - og TÅLE det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-07 15:24

Men =Min

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 29-10-07 15:36

tilykke med din se det er en tlf du bliver glad for *s* som refi siger det er smage og behag med vores tlf vaner

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 29-10-07 17:00

Tak for svaret thyfoon.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 29-10-07 17:47

jeg kan lide k800i og den mobil har gode billde kvalitet og nemt i brug