/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
indsprøjtningsanlæg
Fra : monia
Vist : 2633 gange
500 point
Dato : 28-10-07 12:02

Hej lampen for indsprøjtningsanlægget lyser op- hvad betyder det? Jeg har en Fiat Brava 1,6 fra 1998

Kommentar
Fra : monia

Dato : 28-10-07 12:05

Det er som om min bil hoster

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-07 12:09

Sikkert ikke noget du kan gøre noget ved selv, - så på dit værksted med den. De som er vant til at skrue på det pågældende mærke, ved sikkert på forhånd hvad som skal gøres.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-07 12:15

Det forsæller at der er noget galt isystemet et sted, som kan registeres elektrisk.
Det kan være så meget. Tæring i forbindelsen i et elektrisk stik eller en overbrændt lambda sonde, eller noget helt andet. Når værkstedet tilslutter en computer, vil den fortælle hvor fejlen er.

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 28-10-07 12:20

det er sandsynlig en indsprøjningsdyse du kan måle dem en for en der skal være 13,8-15,2 Ohm
over de 2 kontakt punkter.

hilsen Tykkemand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 14:10

Og en mulighed er din motorstyringsboks der er defekt...

Citat
lampen for indsprøjtningsanlægget

Er det ikke blot den for motorstyringsboksen du tænker på.....

At der skulle være en "speciel" lampe for indsprøjtning har jeg godt nok aldrig hørt om......

Kommentar
Fra : geu

Dato : 28-10-07 15:57

Normale fejl er tændspoler eller tændrør...

Kommentar
Fra : monia

Dato : 30-10-07 16:32

Jeg fandt ud af at det er indsp.dyse som er i stykker. Er der nogen som ved hvo meget det vil koste, da de vidste ikke på værkstedet?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 30-10-07 16:42

Fiat stumper plejer at være rimelige i pris, men ring dog til et ordentligt værksted og forhør dig om prisen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 16:48

Citat
Er der nogen som ved hvo meget det vil koste, da de vidste ikke på værkstedet?

Besynderligt værksted....

Jeg ville skynde mig at finde et andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 16:50

Vi kan jo ikke her se hvor meget eller lidt der skal skiftes......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 16:53
Kommentar
Fra : monia

Dato : 30-10-07 17:06

De sagde at indsp.dyse cyl. 4 er defekt. Hvor lang tid tager det ca. at reparere?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 17:23

1-2 timer...

Kommentar
Fra : monia

Dato : 30-10-07 17:33

jeg har lige hentet bilen pris 4139kr (mekanisk arbejde 1796kr, diverse materiale 108kr,miljøomkostning 54kr, t.rør 144kr og indsp.dyse 1209kr+ moms) Kan det passe at det er så dyrt?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-10-07 17:36

Citat
Sikkert ikke noget du kan gøre noget ved selv, - så på dit værksted med den. De som er vant til at skrue på det pågældende mærke, ved sikkert på forhånd hvad som skal gøres.

Og så på Fiatværkstedet. -- De ved alt om priser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 17:46

Lyder umiddelbart OK....

Men timeprisen er jo ikke nem at gennemskue hvis det IKKE står på regningen....

Delene kan du næppe beklage dig over....

Momsen heller ikke....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 30-10-07 18:28

Hvad skal du med timeprisen? Mange værksteder har fastpris, eller kan oplyse prisen inden rep. Jeg antager at Fiat kan oplyse prisen på deres eget mærke forinden arbejdet påbegyndes... Ellers skal man også holde sig derfra.....