/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Zanissi tørretumbler
Fra : BentHadsund
Vist : 4074 gange
200 point
Dato : 26-10-07 19:02

Hej.
Jeg har en Zanussi ZD 225 tørretrumbler, hvor remmen er sprunget (kunne se den defekte rem da jeg afmonterde toppladen) men hvordan får jeg den udskiftet, og hvad skal afmonteres for at komme til det ?

M.v.h.
bent

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 26-10-07 19:12

Du skal have bagpladen af for at skifte remmen, og når du så har den åben så rends/støvsuge den rigtig godt for alle de fnullermænd der er i den, det kan være en ren brændfælde.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-07 19:12

Som jeg husker det, skal lejekonsollen afmonteres og lejet afmonteres fra tromlen for at remmen kan komme ind over.

Men det kan også være at du kan nøjes med at afmontere konsollen og trække tromlen så meget bagud at remmen kan komme ned over fortil.
Pas på ikke at ødelægge det glidefilt som sidder i toppen ud mod lågen.

Kommentar
Fra : hvterp

Dato : 26-10-07 22:19

hvis du ikke har skaffet en rem er her et link til en.

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 27-10-07 00:54

Hej BentHadsund

Husk tillige at kontrollere dit remstrammerhjul ( monteret på/ved motoren )
Ofte kan der være tale om slidtage på dette hjul - som gør at remmen hopper af
og/eller bliver ødelagt..

Du får her et direkte link til begge dele:
http://www.hvidevaredele.dk/shop/search-1.html?keyword=Zanussi%20ZD%20225%20rem

Følg Hejdu58 & E.C.s anvisning for udskiftning af remmen.. - før remmen mellem tromle og bagplade/lejeskjold..
( Kontroller alligevel ophæng/glidefilt/glidelejer for slidtage ! )

Held med projektet !

Mvh. Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk