/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Opsætning af parabolskærm
Fra : VJHCredit
Vist : 2460 gange
100 point
Dato : 25-10-07 13:33

Jeg skal flytte. Dvs. at jeg tager min reciever med-medkort i til viasat. -Andet har jeg ikke!!!
Jeg skal ud og have fat i en parabolskærm - men skal jeg også have fat i den der "dut" der peger ind mod parabolskærmen??? Skal jeg ikke? og er det sådan en der hedder LNB? og hvilken slags skal det være hvis jeg kun har viasat. Jeg har kigget inde på Harald Nyborgs hjemmeside - er der noget af deres jeg kan bruge. Jeg har dog connectorledning og måleinstrument selv. Hvad skal jeg foretage mig?

På forhånd tak.

VJHCredit

Kommentar
Fra : emesen.

Dato : 25-10-07 13:41

Du skal have en komplet parabolskærm uden reciver (som du jo har)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 14:46

Den deler viasat da ud til en tier

Mon ikke du kan tigge dig til en brugt....

Der må være en masse der er "flygtet"

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-10-07 16:10

80 til 100 cm parabolskærm med et standard LNB hoved.

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-07 16:47
Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 25-10-07 16:47

Et komplet sæt? LNB-hoved standard? hvilke navne er der hæftet på disse ting? jeg er ikke vidende på det her område... men ellers tak...kunne være godt med noget konkret til en elektriker-spade som mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-07 17:23

Citat
Et komplet sæt? LNB-hoved standard? hvilke navne er der hæftet på disse ting?

Da har allerede fået link til begge dele....

Parabolskål og LNB hoved.....

samrt ledning, en stige, boremaskine og skruer - så er du kørende

Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 25-10-07 23:33

Tak for svaret Mad_Nuser.